Arcgimnasztika

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , ,




gabi_pirosAjánlottam már nektek könyvet az Anyakanyaron, és most is hoztam egy kedvencet. Kriston Andrea és Ruzsonyi Péter könyvének címe Kriston Intim torna, amit én is szívesen lapozgatok. Ne gondoljátok, hogy a könyv csak az intim tornáról szól, az elején például olyan gyakorlatok vannak benne, amelyekkel az arcunkat tehetjük harmonikusabbá, szebbé, élettel telibbé. Nekem az arcom a színészetben az egyik fő eszközöm, így nagyon fontos nekem, hogy ezt is valahogy karbantartsam. Tudjátok, hogy belülről is, kívülről is figyelek rá, erről már az Anyakanyaron is sok szó esett. A titkos trükköm pedig az arcgimnasztika. Ebbe próbállak most titeket egy picit a könyv segítségével bevezetni.

Fontos! Mielőtt elkezditek az arcgimnasztikát, kremezokenjetek rá valamilyen krémet. Puha legyen a bőrötök, miközben a gyakorlatokat csináljátok, mert ha száraz, akkor azzal a ráncosodást is elősegíthetitek, amit persze senki sem szeretne. Tükör előtt végezzétek a gyakorlatokat! Vicces lesz elsőre, de így legalább meg is szokjátok magatokat! Ha reggel csináljátok a feladatokat, akkor azzal azt éritek el, hogy az arc bejáratódik, így tónusosabb, tápanyagdúsabb izmokkal kezdhetitek a napot! A gyakorlatok hatását nem fogjátok azonnal érzékelni, de ha kitartóak vagytok, csodás eredményeket fogtok elérni!!! Ezt garantálom!

Hogy mi értelme van ezt csinálni? Fokozódni fog az arc vérkeringése, az erek kitágulnak, így gyorsabb lesz az oxigén és a tápanyagszállítás, tökéletesebb a salakanyag ürítése. Így a különben sorvadásnak induló izmok erősebbé, rugalmasabbá válnak, a bőr erőteljesebben kifeszül egy erős izom felett. Miután a bőr anyagcseréje fokozódik, a zsírtermelő mirigyek működése is gyorsabb lesz. A bőr természetes védelmi mechanizmusa hatékonyabbá válik.

Na és akkor jöjjenek a gyakorlatok, épp úgy írom le én is ezeket, ahogy a könyvben le vannak írva.

Mindenképpen próbáljátok meg beszerezni a Kriston Intim Tornát, mert ezen a felületen tényleg csak egy kis kedvcsinálót tudok belőle hozni…

1. A homlok ráncai ellenarctorna

Lazítsd el a homlokodat, majd szemöldöködre nyomd rá erősen nyugalmi magasságban a mutatóujjadat teljes hosszában! Gyakorlat közben ügyelj ara, hogy a szemöldököd ebből a helyzetből ne mozduljon el. Igyekezz megfeszíteni a homlokodat úgy, hogy közben vízszintesen ráncok képződjenek rajta, mintha a szemöldöködet akarnád fölfelé emelni. Ezzel egyidőben az ujjaddal erősen tartsd a szemöldöködet egy helyben, ne engedd azt kihúzódni az ujjad alól. A feszítés négy másodpercig tartson és minden esetben lazítás kövesse. Ekkor hagyd, hogy az izmaid kényelmesen kinyújtózkodjanak.

Ajánlott ismétlésszám 5-6. Ha jól hajtod végre a feladatot, akkor a homlok teljes felülete elfárad.

2. Az orrfeszesítő

Ujjad maradjon a szemöldökíven. Végezz olyan izomösszehúzást, mintha a két szemöldöködet közelíteni akarnád egymáshoz, homlokodat függőlegesen ráncolva. A szemöldököd a feszesítés irányába befelé futna, de ezt ne engedd! Erősen tartsd vissza ujjaddal a szemöldöködet nyugalmi távolságban. A feszesítés négy másodpercig tartson, amit kb. ugyanennyi ideig lazítás kövessen!

A gyakorlatot ajánlott 5-6-szor ismételni! Ha jól hajtod végre a feladatot, akkor a homlok középső része és az orrtő izmai fáradnak el.

3. A szemhéjfeszesítő

Mutatóujjad nyomd a szemöldöködre! Hunyoríts erősen, mintha ezzel a mozdulattal meg akarnád szorítani a szemgolyódat. A feszítést tartsd meg 4 számolásig, majd ennyi ideig hagyd is pihenni az izmokat. A szemöldöködet ennél a gyakorlatnál se engedd elmozdulni a nyugalmi helyzetéből!

Összesen 10-szer csukd be és nyisd ki szemed! Ha jól hajtod végre a feladatot, a szemhéjad kissé átforrósodik, elfárad, munkaérzet van az izmaidban.

4. A külső szemráncok elkerülésére

Tenyered nyomd a halántékodra, ügyelve arra, hogy eközben a szemed körül ne képződjenek ráncok! Erőteljesen csukd be a szemedet, és tartsd 4 számolásig, majd lazán nyisd ki, elernyesztve az izmokat. Feszesítéskor a halánték fölötti bőr a szem felé húzódna, de ezt ne engedd, tartsd meg egy helyben!

Ismételd 5-6-szor! Ha jól hajtod végre a feladatot, akkor a külső szemzugtól a halántékig futó izmok átforrósodnak.

5. A szem alatti szarkalábak megelőzésére

Nyomd a tenyered a szemed alatt 1,5-2 cm-re található járomcsontra, ügyelve arra, hogy közben a bőröd ne ráncolódjon! Erőteljesen csukd be a szemed, tartva ezt a feszítettséget 4 számolásig, majd lazán nyisd ki. Ügyelj arra, hogy a járomcsont fölött ne mozduljon el a bőr. Érezheted majd, hogy erőlködni fognak az izmaid és az arccsontod felett feszülő bor a szemed felé igyekszik húzódni. Az elmozdulást akadályozd meg a tenyereddel.

6. A száj körüli ráncok elkerülésérearctorna1

A legfontosabbak!

Csücsöríts! Csücsöríts!

Húzd oldalra a szád, lassan és erőteljesen, mintha egy ceruzát tartanál benne, amelyet balra és jobbra mozgatsz a lehető leghosszabb úton. Ekkor az egyik oldalon az izmok megnyúlnak, a másik oldalon viszont megrövidülve összehúzódnak. Folyamatosan ismételd a gyakorlatot mindkét irányba, összesen 6-6-szor. Nagyon erőteljes gyakorlat, az arcizmok hamar elfáradnak, és az arcbőr kipirosodik. Ha jól végzed  a feladatot, érezni fogod, hogy a halántékodtól a melledig tornáznak izmaid.

Föl-le!

Képzeld el a ceruzádat, amit most föl-le mozgass erőteljesen. Tehát csücsörít a száj, és végig zártan mozog, hol az orr, hol az áll irányába. Érezd, hogy közben intenzíven tornázik az állkapcsod.

Körbe-körbe

Mozgasd a csücsörített szádat körbe, az előző mozdulatokkal összekötve. Megpróbálhatsz a képzeletbeli ceruzáddal nagy szabályos köröket rajzolni egy képzeletbeli papírra. A körök a lehető legnagyobbak legyenek! Fáradásig körözz jobbra, majd balra (5-ször, 6-szor). Gyakorlatvégzés közben a szád körüli izmok erőteljesen tornáznak és ha eddig megállás nélkül tudtad végezni a feladatokat, akkor talán már el is fáradtak. Ekkor az igazán hatékony a feladatsor.

Levezető körökarctorna4

Lufi

Fújd fel lufiként az arcod levegővel, miközben érezhetően kifeszülnek arcizmaid. Tartsd egy rövid ideig, majd kezd el gyorsan mozgatni a lufidat, ami egyszer holtpontig kifeszül, majd egy kissé megenyhül. Az arc pihenésénél a levegőt a garat felé engedd, majd irányítsd vissza a kiterjesztett arcba.

Maci Laci ránca

Nyelveddel nyomj belülről oldalra az arcra, a száj mellett futó ráncokat kisimítva. Nézd tükörben, hogy fut lefelé ez az orrtól lefelé induló redő. Ha neked nincs ilyen, akkor egy nyelvhegynyivel a szájzug mellé célozz nagy erővel egyik, majd másik oldalon.

Arclógatás

Ereszkedj négykézláb, tartsd az arcodat vízszintesen. Képzeld el, hogy egy hősugárzó van a talajon, és melegíti a gyurmából lévő arcizmaidat. Hagyd, hogy ellazulva az arcod szövetei „olvadozzanak” a hőtől. Érezheted, hogy súlyuknál fogva szinte lógnak az izmaid. Ez az ellazulás nagyon kellemessé tud válni

Gyors bőrélénkítő

Válassz az alábbiak közül egy neked tetszőt, vagy találj ki magadnak hasonlót! Mondd többször ismételve a szavakat, mialatt erősen nyitod a szádat:

Á-LOM-KÉP, IL-LÚ-ZI-Ó, PET-RÓ-LE-UM-LÁM-PA, KI-BÚJT MÁR A HÓ-VI-RÁG, TÍZ-Ó-RA-I, AZ ŐSZT VÁ-ROM MÁR, ITT A MI-KU-LÁS, MI-KU-LÁS-KA-BÁT

Nem kell hozzá hangot kiadnod, de ha mindezt hangosan mondod, akkor egészen biztos vagyok benne, hogy másoknak is jól indul a nap. :-)  Jó gyakorlást!

Puszi: Gabi