Az igazi pilates – a harmadik alapelv

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , ,




“Közérzeted 10 alkalom után jelentősen javul.  Tested 20 óra után megszépül. És 30 óra után teljesen átalakul.”  – írta egykoron Joseph Hubertus Pilates. Nem hangzik rosszul, ugye? És képzeljétek el, ezt valóban mind-mind tudja a pilates. Most már remélhetőleg ti is előrébb tartotok az ismerkedésben, hiszen ma már a harmadik alapelv bemutatása következik. Ahogy összegyűlik mind az 5, tartunk egy ismétlést, és akkor annak alapján már tudtok gyakorolni, haladni tovább. Egyébként nyilvánvalóan minden mozgásformának megvan a maga előnye, de a pilates tipikusan az a sport, amely eredményeivel segít a mindennapokat könnyebbé tenni. Tudom, ez most kicsit “reklámosan” hangzott, de hát ha egyszer így van… :-)

A gyakorlatok ugyanis elsősorban a mély hasizom és a hátizom megerősítésére, a tudatos mozgásra, az erős és karcsú végtagok kialakítására koncentrálnak. A vázizomzat megerősítése során viszont a gerinc, a csípő és a vállizület mozgékonyabbá válik. Az izomzat esztétikus kidolgozottságát az edzés során harmonikusan váltakozó erősítő-nyújtó gyakorlatokkal érjük el. Az edzés során történő tudatos légzés segíti koncentrációs készségünket, növeli teljesítőképességünket. Az ellazulás pedig segít elterelni figyelmünket a mindennapi gondokról. A több mint 500 különféle gyakorlat mindegyike megdolgoztatja a teljes testet, különösen a has, hát, csípő és fenékizomzatot.  A koncentrált mozgás-koordináció és a tudatos légzés testi-lelki felfrissülést hoz hétköznapjainkba.

Ugye mást nem is kell már mondanom? Éljen a Pilates, és nézzük máris a harmadik alapelvet, Bokor Zsuzsa, a Pilates Balance oktatójának segítségével.

Puszi: Réka