Bombajó reggeli: vaníliás rizs almával

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , ,




Régi bölcsesség, hogy nem vagyunk egyformák. És ez igazából így van jól. Ráadásul már kora reggel kiderül, hiszen amíg valaki szívesen reggelizik ütős, komoly egytálételeket is, más ébredezés közben, pattogós indulás előtt örül, ha pár könnyed falatot be tud kapni gyorsan. Abban nyilván mindenki egyetért, hogy a reggeli élettani hatása nagyon fontos, hiszen szervezetünkbe ekkor visszük be azt az energiát, amellyel újrakezdjük a napot alvás után. Sokan nem kedvelik ilyenkor az édes ízeket, pedig agyunk hálás lesz érte. Nyilván nem mindegy, hogy milyen édesítőszereket használunk és persze az sem, hogy mihez adagoljuk. Az alábbi gyors receptben sok minden van, ami segít abban, hogy jól induljon a nap. A rizsnek nagyon magas a proteintartalma, így a húsok mellett az egyik legjobb fehérjeforrás, ásványi anyagokban gazdag, vasat, foszfort és magnéziumot, kalcium, káliumot tartalmaz, így magas vérnyomásban szenvedőknek illetve szívelégtelenség esetén is érdemes fogyasztani. Vízhajtó hatása van, ez jól jöhet diétánál, és vizesedési problémák esetén is. Emellett jó tudni, hogy a rizs koleszterinmentes, így a koleszterinszintjükkel küzdők számára a rizs az egyik legjobb táplálék. A szervezet méregtelenítését is segíti, hiszen eltávolítja a szervezetből a káros zsírokat. Ha valaki laktózérzékeny, akkor ezt a könnyű reggelit elkészítheti rizstejjel is. Édesítéshez pedig használjunk juharszirupot, amelyet ma már minden nagyobb hipermarketben megtalálunk, és amely sokkal egészségesebb a mesterséges édesítőszereknél. A juharfák kérgéből kinyert szirup tápértéke sokkal magasabb a barnacukornál és a méznél, kalóriatartalma viszont alacsonyabb, egy evőkanálnyi mindössze 50 kalóriát tartalmaz. A juharszirup emellett remek gyulladáscsökkentő, tele antioxidánsokkal és ásványi anyagokkal, mint például a mangán, amely az agy és az idegek működését támogatja, a cink, amely az immunrendszert segíti és a kálium, kalcium, magnézium, amelyek csökkentik a magas vérnyomás és a stroke kockázatát. Ráadásul megállítja a korai öregedést, segíti az emésztést, milyen más érv kell még ahhoz, hogy a reggelinkre ezt kanalazzuk rá?

vanilias rizs

Vaníliás rizs, juharsziruppal és almával

Hozzávalók:

  • 200 g rizs
  • 2-3 dl tej (lehet laktózmentes, vagy rizstej is)
  • 1-2 teáskanál vanília kivonat (vagy 1 csomag vaníliás cukor)
  • 2-3 evőkanál juharszirup
  • 2 alma
  • kevés őrölt fahéj
  • pici vaj

A rizst a tejben, vaníliával és egy kanál juharsziruppal feltesszük főni, és takaréklángon 10-15 perc alatt puhára főzzük. Közben meghámozzuk, és apró kockákra vágjuk az almákat, és egy kanálnyi vajon a maradék juharsziruppal megpároljuk, karamellizáljuk. Ízlés szerint több-kevesebb fahéjjal is meghintjük. Ha kész a vaníliás rizs, egy tálkába kanalazzuk, a tetejére tesszük az almakockákat és már kész is a tápláló, könnyű reggeli. Indulhat a nap!