Datolyás párnácskák

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , ,




gabirekapulcsisVannak olyan élelmiszerek, amelyeket nyugodtan lehetne a szuperegészséges jelzővel is illetni. A mediterrán világ kedvence, a datolya pont ilyen, és ebben az a jó, hogy nem csupán a friss, hanem a hozzánk eljutó aszalt változat is nagyon egészséges. Szinte felsorolni is nehéz, mi mindenre jó. Fájdalomcsillapító hatása van, segít az idegrendszer épségének megóvásában, támogatja az anyagcserét, kedvező hatással van a vérszegénységre, stabilizálja a vérnyomást, ennek köszönhetően segít kiküszöbölni a szív- és érrendszeri megbetegedések egy jelentős részét. Található benne magnézium, kálium, vas, élelmi rost, kalcium, mangán, réz, különféle aminosavak, folsav, valamint foszfor, A1-, B1-, B2-, B3-, B5-vitamin. Ellenben zsír-, koleszterin- és nátriummentes. Együk minél gyakrabban önmagában, és süteményekben használva is. Ezt a receptet a Mediterrán kalandozás c. szakácskönyvben találtuk, méghozzá a Máltáról szóló fejezetben, onnan kaptunk kedvet a kipróbáláshoz. (fotó: Rózsa Erika)

Hozzávalók:datolyas parnacskak

  • 400 g liszt
  • 75 g cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 100 g vaj
  • 1 tojás

  a töltelékhez:

  • 400 g datolya
  • reszelt narancshéj
  • reszelt citromhéj
  • kevés konyak vagy ánizslikőr

 Így készül:

 A sütőport a lisztbe keverjük, majd összedolgozzuk a vajjal. A cukrot a tojással habosra keverjük, s ezt is a lisztes keverékhez adjuk.  Pihentetjük. Ez alatt a datolyát egy kis edényben kevés vízzel néhány percig melegítjük, majd összedolgozzuk a citrom- és narancshéjjal, valamint a konyakkal.

A pihentetési idő végén a tésztát belisztezett deszkán kinyújtjuk és kb. 10×10 cm-es darabokra felvágjuk. Minden csík közepére egy-két kanálnyi datolyás keveréket halmozunk, majd a töltelékre hajtogatjuk a tésztát, a szélén ujjunkkal enyhén megnyomva bezárjuk. Sütőlapra helyezzük, és 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük.

Jó étvágyat!

Puszi: Réka és Gabi