Diéta és fitnesz, mennyi tuti tipp!

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , ,




nyarirekagabiElképesztően gyorsan telik az idő. Ezen a héten erről külön is esik szó majd, hiszen vasárnap Anyák napja, és bár mi magunk is nehezen hisszük el, egyéves szülinapjához érkezik az Anyakanyar. És nagy boldogság számunkra, hogy ezt az első szülinapot úgy ünnepelhetjük, hogy kicsit kikukucskálunk innen a weboldalról is, hiszen mostantól minden hónapban dupla oldalon jelentkezünk írásainkkal a Diéta és Fitnesz magazinban is. :-)  Az előző lapszámban címlappal indult ez a közös munka, és mi ennek nagyon örülünk, hiszen régóta érdeklődéssel forgatjuk ezt a magazint.

A májusi szám is bővelkedik érdekes olvasnivalókban. dietaesfitnesz_majusmintaétrendet találhatunk például a skandináv diétához. S hogy miképp is diétáznak a skandinávok? Rengeteg halat, zöldséget, gyümölcsöt esznek, gabonából pedig a teljes kiőrlésűre voksolnak. Ezt az étrendet nekünk sem nehéz követni, hiszen így a halak által megfelelő mennyiségű Omega-3 zsírsavhoz juthatunk, a rozsos kenyerek, kétszersültek által sok B-vitaminhoz, a zöldségekről és a gyümölcsökről nem is beszélve, hiszen ízek, színek, vitaminok kavalkádja vár ránk ilyenkor tavasszal. Megint egy másik irányzat a paleo étrend, amely az ősi étkezések emlékét eleveníti fel, amikor is nem álltak rendelkezésre finomított és tartósított élelmiszerek, hanem a természet kincseiből lehetett táplálkozni. A Diéta és Fitnesz ehavi összeállítása sok hasznos tanáccsal is szolgál, mint például, hogy hogy hagyjuk el fokozatosan étrendünkből a nem kívánatos ételeket, hogyan és mivel helyettesítsük a felvágottakat, és természetesen egy paleo mintaétrenddel is segítenek bennünket, méghozzá egy light, azaz könnyített változattal. További diéta-ötlet az 5:2, azaz hogy kétnapi böjt mellett a hét másik 5 napján ehetünk normálisan is, és mégis nagyszerű eredményeket érhetünk el alakformálás és egészséges életmód terén is. Ebből a cikkből kiderül, hogy melyek a topélelmiszerek, na jó, ezt gyorsan el is áruljuk: brokkoli, zeller, sárgabarack, áfonya, grépfrút, paradicsom, kelkáposzta, gomba, piros kaliforniai paprika, eper, tőkehal, tojásfehérje, tojás, tofu, natúr joghurt, garnélarák és sovány sonka. De többet igazán nem árulunk el, olvassátok el ezt a cikket (is), igazán érdemes!

A magazinban persze esik szó testedzésről is, kapunk tippeket otthoni edzéshez és hasznos tanácsokat arról, hogy miként maradjunk egészségesek az edzőtermi látogatások során. Kozmetikai újdonságokról, programajánlatokról is olvashatunk, szakértő tanácsokkal gazdagodhatunk, így dietetikus és személyi edző is válaszol az olvasói kérdésekre, amelyek mindenki számára hasznosak lehetnek. Kitűnő recepteket találunk a magazinban, legyen szó akár gyors vendégváró falatokról, akár hűsítő, egészséges koktélokról, akár egyéb vitamindús, és nem mellesleg színpompás fogásokról. Az ehavi címlaplány Szabó Zsófi, dietaduplaoldal_majusvele és Schell Judittal is remek interjút olvashatunk a lapban. Egy érdekes asztrológiai elemzés Catherine Zeta-Jones és Michael Douglas kapcsolatát elemzi. És ahogy jeleztük, hát igen, mi is ott vagyunk két oldalon, olyan témákról esik szó, amelyekről itt az Anyakanyaron már korábban esett szó, de boldogok vagyunk, hogy most további olvasókkal is megoszthatjuk tapasztalatainkat: olajkúra a terhesség idején és szobatisztaságra szoktatás. Erről írunk mi ebben a hónapban a Diéta és Fitnesz hasábjain.

De engedjétek meg, hogy három apró tippet hozzunk azért előlegként a lapból nektek, amelyek nekünk is nagyon megtetszettek. Almaecet a hajra: ha igazán ragyogó, fényes hajat szeretnénk, akkor almaecetes vízzel öblítsük le a hajunkat. Fél liter langyos vízbe tegyünk 4 evőkanál almaecetet, néhány csepp illóolajat (rozmaringot, citromfüvet), hogy az ecetszag ne legyen olyan markáns. Jól hangzik, nem igaz? További almaecetes praktikákat is találtok a lapban. Eperről is esik szó bőven, ami nem csoda,  hiszen óriási örömünkre itt az eperszezon. Bármelyik ajánlott epres fogást örömmel kipróbálnánk majd, de most jöjjön a hideg eperleves receptje. Hozzávalók: 3 csésze friss eper felszeletelve, fél liter görög joghurt, 1/2 pohár olaszrizling, 2 evőkanál nyírfacukor. Elkészítése roppant egyszerű: turmixoljuk össze a hozzávalókat és tegyük két órára a hűtőbe. Citromfűlevéllel, friss őrölt borssal tálaljuk. Idénygyümölcsökből remek házi pakolásokra is kapunk ötletet, tetszik például a ránctalanító málnás pakolás ötletet. 2 marék málnát kell pépesíteni, ehhez keverjünk 3 evőkanál mandulakorpát, 1 evőkanál mézet és 1 tojássárgáját. Ezt vigyük fel az előzetesen arclemosóval megtisztított  arcbőrre, mehet a nyakra és a dekoltázsra is, 30 percig kell hatni hagyni, majd langyos vízzel leöblíteni.

Ugye ez a három egyszerű és nagyszerű ötlet is elég indok már arra, hogy közelebbi ismeretséget kössetek a Diéta és Fitnesz magazinnal? Mi megyünk is tovább lapozgatni… :-)

Puszi: Gabi és Réka