Diéta (és Fitnesz) nyáron is

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , ,




normafasMost aztán igazán aktuális. Ha már megkezdődött a visszaszámlálás a nyaralásig, akkor azért, ha pedig esetleg máris nyomot hagytak a nyári lángosos, fagyis, neadjisten sörözgetős-borozgatós esték, akkor meg azért. Meg egyáltalán. Ezt már mi is írtuk, és a Diéta és Fitnesz júliusi száma ugyancsak megerősít bennünket ebben, hogy a nyárnál nincs tökéletesebb időszak arra, hogy visszafogjuk magunkat az étkezésben, méghozzá úgy, hogy ez ne is essen nehezünkre.

Ajánlja a lap például a gyümölcsökkel való fogyókúrát. Eloszlatva azt a tévhitet, hogy a gyümölcscukor óriási ellenségünk. Tény, hogy a gyümölcsök fogyasztását kontrollálni kell, dietaesfitnesz_juliusde ha az étrendünk megfelelően van összeállítva, a gyümölcsök segítségünkre lesznek a méregtelenítésben, és természetes módon salaktalaníthatunk. Ehhez van szükség tudatos és átgondolt étrendre, valamint optimális adagokra. A gyümölcskúra idején a szénhidrátot a gyümölcsökben lévő gyümölcscukor tudja biztosítani, így kell beosztani a gyümölcsfogyasztás időpontjait, hogy a szervezet folyamatosan jusson szénhidrátokhoz. Reggel és délelőtt lehet tehát csipegetni a magasabb szénhidrát- és cukortartalmú gyümölcsökből, mint például a banán vagy a szőlő. Délben egy zöldséggel kombinált fogás után lehet desszert cseresznye, sárgadinnye, vagy barack, este pedig a bogyós gyümölcsök közül érdemes választani. Természetesen mintaétrendet ezúttal is találunk a lapban. A rekkenő hőség napjain pedig néha azzal is jóllakhatunk, ha natúr joghurtból, sovány tejből vagy egyszerűen csak vízből és a kedvenc gyümölcseinkből turmixolunk magunknak valami finomat.

green smoothieUgyancsak kell a turmixgép az alábbi éltető finomsághoz, amelyet a fiatalító étrendet bemutató írásban olvashatunk. Ez az írás a nyers, vegán táplálkozás előnyeit és értékeit mutatja be és felhívja a figyelmet egy könnyedén elkészíthető, úgynevezett zöld turmixra is. Ezt érdemes kipróbálni, sok-sok tapasztalat bizonyítja, hogy ennek a turmixnak a hatására egészségesebbek, fittebbek lehetünk. És a recept roppant egyszerű: turmixgépbe teszünk egy marék bármilyen zöld levelet (spenótot, mentát, bazsalikomot, kelkáposztát – persze jól megmosva), erre mehet 3/4 résznyi gyümölcs – alma, dinnye, narancs, barack, eper, a tetejére ízlés szerint fűszereket szórunk, fahéjat, kardamomot, ánizst, szegfűszeget, és felengedjük vízzel. Lassan kezdjük a turmixolást, és amikor az italunk már kezd homogénebb lenni, akkor még egy kevés vízzel erősebb fokozaton simára turmixoljuk fél percig, és már kész is. A zöld levelek helyett használhatunk céklát, ekkor piros, vagy répát, akkor sárga turmixot kapunk. Az “együnk színeket” elv alapján mindegyikre szükségünk van, tehát próbáljuk ki őket sorban, és építsük be a mindennapjainkba!

És hát az igazi nagy csapda: ha nagyon is, túlságosan is jól érezzük, elengedjük magunkat a nyaraláson, pikkpakk visszajöhetnek a küzdelmesen ledolgozott dekák, kilók. A Diéta és Fitneszben erre is találunk tippet. Ha erősen edzettünk például a nyaralás előtt, ne hagyjuk abba a mozgást a pihenés napjai alatt sem. Egy könnyű kocogás, kiadós úszás is segíthet, de a biciklizés is jó ötlet. És a hasizmunk is mindig “kéznél van”, tehát ha reggel-este néhány gyakorlatot végzünk, már jól állunk. Figyeljünk arra, hogy a nyaralás alatt is együnk sok zöldséget-gyümölcsöt, ne múljék el nap nélküle, akármilyen csábító a pizza vagy a péksüti. Egy kis bűnözés persze kell, hiszen azért lazítunk, nyaralunk, de ez is legyen inkább akkor a nap első felében,  hogy biztosan lemozogjuk majd. Az esti koktélozást is óvatosan űzzük, hiszen azok is rejtett kalóriabombák. Az 1 nap, 1 bűn legyen alapszabály – valamit azért minden nap iktassunk be nyugodtan, a lényeg, hogy ne habzsoljuk végig az egész napot. Meg kell tanulnunk udvariasan nemet is mondani, például baráti társaságokban a nagy traktákra. Helyette vállaljuk be a salátakészítést, így biztosak lehetünk abban is, hogy lesz nekünk való egészséges fogás is, és beszélgessünk jó nagyokat a társasággal, az legalább kalóriamentes – írja a Diéta és Fitnesz.

070-071_DF_Anyakanyar_julius

Meg persze még felsorolhatatlanul sok hasznos dolgot, ötleteket arra, hogy csípjünk le a napi étkezésből apró praktikákkal 500 kalóriát, melyek azok az élelmiszerek, amelyek a fogyásban is segítenek minket, kapunk 5 formabontó tippet a feszes popsiért, találunk a lapban remek nyári, egészséges tengerpart ihlette recepteket, kapunk nyári haj- és bőrápolási tanácsokat, olvashatunk változni képes hölgyekről és a tudatosságról. Ja, és azt elfelejtettük  mondani (de talán már tudjátok, hogy velünk is találkozhattok a lapban – a 70. és 71. oldalon ismét ott vagyunk. Irány az újságos, olvasásra fel!

Puszi: Gabi és Réka