Gyömbéres-fokhagymás tonhal

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , ,




kekzoldgabirekaHetente legalább egyszer együnk halat – ajánlják a táplálkozási szakértők. Persze kezdetnek az is jó lesz, de mondjuk a heti háromszori alkalom lenne igazán optimális ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű Omega 3 zsírsav jusson a szervezetünkbe.  Ez egy esszenciális zsírsav, amit a szervezet nem képes előállítani, ezért a táplálkozás során kell szervezetünkbe juttatni, viszont gazdagon fordul elő az olajos halakban. Hozzájárul az egészséges agyműködéshez, jótékonyan hat a szívre és az ízületekre is. Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, tisztító hatása van az erekre. Megakadályozhatja számos daganatos betegség kialakulását, de jó néhány krónikus betegség megelőzésére is alkalmas, így például az Alzheimer-kór, asztma, depresszió, magas vérnyomás ellen is véd. Erősíti az immunrendszert, gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, illetve javítja az általános közérzetet és egészségi állapotot. Lazac, makréla, szardínia, hering, friss tonhal – bármelyiket választhatjuk, a lényeg, hogy együnk halat! Az Omega 3 zsírsav mellett további fontos ásványi anyagok és vitaminok is kerülnek így a szervezetünkbe, mint például a kálium, a cink, a vas, a szelén és a B12 vitamin. Ha pedig a halat az antioxidánsokban gazdag, immunerősítő fokhagymával és a csodaszerként is ismert gyomorbarát, vértisztító, ízületbarát gyömbérrel párosítjuk, igazi csodafogás készülhet belőle.

Hozzávalók:fokhagyma

  • 500 g tonhalfilé
  • 2 fej fokhagyma
  • 8-10 cm friss gyömbér
  • olívaolaj
  • só, bors
  • citrom

A tonhalat sós vízben leöblítjük, és nagyjából egyforma szeletekre vágjuk. Pácot készítünk: olívaolajból, amelybe friss gyömbért reszelünk és apróra vágott fokhagymát adunk. Ennek a felét aprítóban krémesre pépesítjük, ezzel bekenjük a halszeletek mindkét oldalát, és egy-két órára lefedve a hűtőbe tesszük. Sütés előtt egy tűzálló tálba fektetjük őket, a maradék, darabosabb keveréket pedig a szeletek tetejére halmozzuk. Félóra alatt forró sütőben készre sütjük. Friss salátával tökéletes fogás, de rizst is adhatunk mellé.

gyömbéres-fokhagymás tonhal

Egyétek egészségesre magatokat, ne adjatok esélyt a tavaszi fáradtságnak, oké? Jó étvágyat!

Puszi: Réka és Gabi