Gyors, egészséges, finom – tonhalas rizottó saláta

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , ,




Sokat írtam már nektek a szétválasztó diétámról. Igen, valóban igyekszem ezt maximálisan betartani, de azért természetesen néha nálam is előfordul, hogy elcsábulok valami egyéb finomságra. Mentségemre szolgál, hogy ezek az elcsábulások is hasonlóan egészségesek, egészen egyszerűen azért is, mert valahogy ezek az alapanyagok vannak többnyire otthon, úgyhogy nehéz is lenne durván egészségtelen ételt készíteni. Ez persze nem jelenti azt, hogy a mi konyhánkban sosem készül például kolbászos rakott krumpli (minthogy az a párom, Attila egyik kedvence), vagy éppen töltött káposzta, de ott is ügyelünk arra, hogy a hús mondjuk pulykahús legyen, a tejföl soványabb és így tovább. A saláták, mindenféle zöldségek amúgy is nagy kedvenceim, de most ajánlok egy olyan fogást is nektek, amely akkor praktikus, ha véletlenül előző nap (akár a szétválasztás szénhidrát-napján) túl sok főtt rizs készült. Velem már előfordult, hogy elszámoltam magam a rizs főzésével, így ott álltam a maradékkal, hogy ugyan már mit kezdjek ezzel. Most itt egy szuper ötlet, amelyet a Chefparade Főzőiskolában Oláh Ibolya dietetikus segítségével készítettünk el, és egycsapásra megoldja az esetleges rizs-kérdést otthon. Ráadásul szép, színes, finom, imádni fogjátok ti is szerintem! Én már alig várom, hogy újra maradjon egy halom rizs, és már készítem is újra! :)

http://www.youtube.com/watch?v=nS5QYjza7LE

Hideg, gazdag tonhalas rizottó saláta (letölthető itt: Tonhalas rizottósaláta recept )

Elkészítési idő: 15-20 perc (+ kb. 20 perc rizs elkészítése, ha nincs maradék)

Hozzávalók (4 fő részére):

  • hideg, másnapos főtt rizs (kb. 400-500 gr)
  • kevés olívaolaj
  • 1 lecsepegtetett tonhalkonzerv
  • 1 fej lilahagyma, megsózva (amit hagyunk állni, hogy puhuljon!)
  • néhány szem olajbogyó (zöld, fekete)
  • 1-1 kis darab apróra vágott kaliforniai paprika (zöld, piros, sárga)
  • ízlés szerint grillezett és/ vagy elősütött, kihűlt cukkini, gomba, szárított paradicsom

pác:

  • só, friss bors, cukor
  • balzsamecet
  • bazsalikom, kevés oregáno vagy majoránna

Elkészítés:
A hozzávalókat először szép sorban összevágjuk, felkockázzuk, felcsíkozzuk. A vágásnál arra ügyeljünk, hogy kb. hasonló méretűek legyenek a felhasznált anyagok, hiszen így lesz esztétikailag is szép az ételünk. A sütésre, grillezésre, párolásra szoruló zöldségeket csepp olívaolajon megpároljuk, ügyelve arra, hogy még szép színűek és picit roppanósak maradjanak a zöldségek.

Az olajbogyókat is felkarikázzuk, a tonhalat lecsepegtetjük, majd a hozzávalókat egymás után – finom mozdulatokkal – összekeverjük az előző napról maradt, vagy frissen főzött rizzsel, ezután némileg lehűtjük. Az arányokkal aszerint bánhatunk, ki hogy szereti például a sült paprikát, vagy az olajbogyót, tehetünk bele akár többet, vagy kevesebbet. Amikor az alapanyagokat összekevertük, akkor végül ráöntjük a “páclevet” is, amivel a legjobb ízhatás eléréséig még hagyjuk állni a hűtőben néhány órát, már ha van hozzá türelmünk. Ha nincs, akkor azonnal is fogyasztható!

Gyorsan elkészül, egészséges és finom, mi kell még? Jó étvágyat hozzá!

Puszi: Gabi