Így készülnek Aranyhaj kalandjai

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , ,




Nálatok is óriási kedvenc Aranyhaj? Százszor láttátok a nagyfilmet, és elolvastátok legalább annyiszor a mesaét is? Akkor biztosan rábukkantatok már a Disney Csatorna műsorán futó Aranyhaj – sorozatra is, amelyben a vagány szőke szépség mindig új kalandokba keveredik. És azt vajon sejtettétek, hogy körülbelül egy évbe telik, mire elkészül egy új rész az Aranyhaj: A sorozat-hoz? Akarjátok tudni, hogyan kel életre Aranyhaj és Eugén története?
Egy izgalmas beszélgetésben Ben Balistreri, a sorozat egyik producere elárul néhány titkot a hihetetlen és hajmeresztő sorozat készítésének kulisszatitkairól.

ELSŐ LÉPÉS: A FORGATÓKÖNYV

„Minden rész alapja a forgatókönyv. Azt kell, hogy mondjam, hogy a szerkesztőnk Jase Ricci, kiemelkedő munkát végez a sorozattal. Csaknem 20 éves TV-s pályafutásom után kijelenthetem, hogy amit Jase kiad a kezéből az egy csoda, amiről minden producer csak álmodhat. Szuper büszkék vagyunk a forgatókönyvekre. Jase képes volt megragadni az Aranyhaj című film lényegét, és elkapni a karakterek stílusát, így Aranyhaj és Eugén valóban olyanok a sorozatban is, mint amilyennek megismertük őket.”

MÁSODIK LÉPÉS: A SZINKRONOK

„ Extrán szuper, hogy a filmben megszólaló szinkronszínészek kölcsönzik a hangjukat a sorozatbeli karaktereknek is. Ezzel azt hiszem, majdnem mindenkit sikerült megnyernünk.”

HARMADIK LÉPÉS: A KÉPES FORGATÓKÖNYV

„A kreatív csapatunknak nyolc hete van arra, hogy megrajzoljon egy teljes, 22 perces epizódot. Két művészünk van, tehát mindegyiküknek 11-11 perc jut. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 1500 vázlatrajz készül, amik nagyjából lefedik az epizód sztoriját. Ezeken a rajzokon gyakran csak pálcikaembereket látunk, ami nem gond, hiszen ebben a szakaszban az a lényeg, hogy körülbelüli fogalmunk legyen arról, hogy hogyan is fog kinézni a történet a képernyőn. A skicceket a művészek két hét után mutatják meg Chris-nek (vezető producer) és nekem. Mi átnézzük őket, majd adunk még nekik egy-két instrukciót. Ezután van még hat hetük arra, hogy befejezzék a munkát.”

NEGYEDIK LÉPÉS: A KARAKTEREK MEGTERVEZÉSE

„Amikor elkészül a képes forgatókönyv, át is térünk a karakterek megtervezésére. Ilyenkor megkérjük az alkotóinkat, hogy dobjanak össze egy nyers, körülbelüli munkát, ami illeszkedik a forgatókönyvhöz. Ez lefordítva annyit jelent, hogy ha például a forgatókönyvben szerepel egy dühös rosszfiú szemkendővel, akkor a csapat elkezdi megrajzolni ennek a karakternek a nyers változatát. Ha elfogadjuk, akkor mehet egy részletesebb elképzelés. Ilyenkor mindenre gondolnunk kell. Például hogy néz ki ennek a karakternek a talpa? Vagy a szája belseje? Aztán a rajz minden egyes részletéhez más-más szín párosul. Minden apró részletre oda kell figyelnünk.”

ÖTÖDIK LÉPÉS: A PRODUKCIÓ MEGTERVEZÉSE (ESZKÖZÖK ÉS EFFEKTEK) 

„Ahogy van egy csapatunk, akik megtervezik a karaktereket, ugyanúgy van egy másik, akik megterveznek minden egyebet, amit a karaktereken kívül a képernyőn láttok. Őket hívjuk kellékeseknek. Ha a sorozatban egy szereplő előszed valahonnan egy sárgarépát, a kellékesek tervezik meg, hogy az hogyan is nézzen ki. Vagy például ha van egy hópehely, egy cipő, vagy épp egy fogkrém… mindent! Az effektekért felelős csapat azon dolgozik, hogy meg tudjunk jeleníteni olyan dolgokat is, mint egy villám vagy éppen egy porfelhő.

HATODIK LÉPÉS: A SZÍNEZÉS

„Minden karakternek és kelléknek megtervezzük a színét. Rengetegen dolgoznak a sorozaton, és fontos, hogy mindenkinek ugyanaz az információ legyen meg egy adott dologról. Ha például Pascal az egyik jelenetben színt változtat, minden csapatnak tudnia kell erről, majd ezzel a színnel kell továbbdolgozniuk. Emellett a színek teljesen másképp festenek a különböző napszakokban. Például tudnunk kell, hogy milyen színű egy cipő éjjel, vagy milyen, mikor a Nap fénye megcsillan rajta.
Tudtátok, hogy van olyan is, hogy színforgatókönyv?

Megfigyeljük a sorozat kulcsmomentumait, majd különféle színeket használunk, hogy megtámogassuk a történetet, például komolyabb jeleneteknél világosabb színeket használunk. Minden az apró részletekben rejlik.”

HETEDIK LÉPÉS: A SZERKEZET

„A szerkesztő csapat azon dolgozik, hogy a képes forgatókönyv skicceit hogyan lehet megrajzolni egy jelenetben, mit láthatunk majd a képernyőn. Ekkor történik a hátterek részletezése is, ami rendkívül sok munkát igényel. Ha közelebbről megnézitek a háttereket, láthatjátok, hogy mennyi mindent elrejtettünk ott, aminek köze van Aranyhajhoz. Például a felhők, a fák törzse, de még a víz is Aranyhaj hosszú fürtjeire „hajaz”.”

NYOLCADIK LÉPÉS: AZ ANIMÁCIÓ

„Az utolsó lépés maga az animáció. Annyi információval bombázzuk az animátor csapatunkat, amennyivel csak lehet, hogy életre tudják kelteni a történetet. Ők raknak össze mindent: a háttereket, a karaktereket, a kellékeket és a hangot. Az, hogy egyetlen epizód az elejétől a végéig elkészüljön, egy teljes évet felölel. Ez rengeteg munka, de minden percet megér.”