Nassoljunk egészségesen!

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , , , ,




gabireka_kardiganosNassolás. Nassolni. Érdekes szó ez. Német eredetű, és azt jelenti, torkoskodni, csipegetni, édességet enni. Hát ezt csináljuk, amikor nassolunk. Amikor nem azért eszünk valamit, mert úgy igazán éhesek vagyunk, meg éppen eljött a reggeli, ebéd, vacsora, vagy akár tízórai vagy uzsonna valamelyike, hanem csak azért, mert kezünk ügyébe akad valami, aminek nem tudunk ellenállni. Na, ez ilyenkor karácsonykor különösen veszélyes tud lenni, hiszen bárhová megyünk látogatóba, vagy épp elég, ha otthon maradunk, csak a kezünket kell kinyújtani, és máris mézeskalácsba, bejglibe, szaloncukorba, házi trüffelgolyókba, aprósütibe, miegymásba ütközünk. Hát ennek tényleg nem könnyű ellenállni, bár valószínűleg mostanra már legtöbbünkön erőt vett a tömény édességundor – néhány napra legalábbis… aztán óra indul újra és kezdődik minden elölről.

Persze lehet egészségesen is nassolni. dioHa nagyon fegyelmezettek vagyunk, rágcsálhatunk almát, répát, zellerszárat is, de a gyerekeket erre azért nem olyan könnyű rávenni. Könnyebb helyzetben vagyunk viszont a magvakkal, dióval, mogyoróval, mandulával, hiszen ezeket jobban szeretik, és így nagyon sok ásványi anyagot csempészünk be a szervezetbe nassolás címén is. Vas, magnézium, cink, szelén, ez csak néhány azokból a jótékony nyomelemekből, amelyek segítenek egészségünk megőrzésében. A dió fontos E-vitamin forrás is, erősíti immunrendszerünket és idegrendszerünket, és állítólag okosabbak is leszünk tőle :-) Segíti a keringést, csökkenti a koleszterinszintet, szépíti a bőrt, bolondok lennénk hát nem fogyasztani. Hasonló csodás hatással van szervezetünkre az is, ha mogyorót, vagy mandulát rágcsálunk, ki mit szeret, válassza azt, persze az a legjobb, ha mindenből jut a szervezetünkbe. Sokan úgy gondolnak az olajos magvakra, mint rejtett zsírforrásokra, de ezek ugyan kalóriát tartalmaznak, de telítetlen zsírsavak, nagyon magas antioxidáns tartalommal, így igenis szükségünk van rájuk, pláne a téli időszakban, amikor is csodás ásványianyag-forrásra bukkanunk általuk.

Hasonló hasznos tudnivalókat gyakran olvashatunk a többgyermekes anyuka, Almásy Kati blogján, amelyet itt találtok meg: http://kati-patika.blogspot.hu/. Kati volt olyan kedves, hogy nekünk is igyekezett további praktikákat mutatni, hogy miként készítsünk egészséges, tartalmas rágcsálnivalókat a vitaminokban szegényebb szezonban is.

Jelentjük, úgy a diákcsemege, mint a gesztenyegolyócskák osztatlan sikert arattak a forgatásunkon, és nem maradtak túl sokáig épségben… :-) Ajánljuk gyors hétköznapi nasinak, de akár ünnepre, zsúrra is, próbáljátok ki az elkészítését! További tippekért tehát látogassatok el rendszeresen Kati patikájába, sok érdekességet találhattok ott is egészségetek és szépségetek természetes megőrzése érdekében.

Puszi: Gabi és Réka