Őszi tésztatipp: sütőtökös-fetás

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , ,




Tésztát enni jó. És az az igazság, hogy okolhatjuk a tésztát az elhízásért, de ha megnézzük az olaszokat, máris tudni fogjuk, hogy nem maga a tészta az oka a pluszkilóknak, inkább az, amit képesek vagyunk ráhalmozni. Meg persze a mennyiség is, amelyet belapátolunk belőle. De a tészta igenis tud egy egészséges fogás is lenni, pláne ha nem szószt készítünk hozzá, hanem zöldséggel és egészséges, sovány tejtermékekkel fogyasztjuk. Eleve, ha durumtésztát választunk, akkor rostokban gazdag táplálékhoz jutunk, amelyek elősegítik az emésztést. Bármilyen furcsa, a tésztában is vannak bizonyos vitaminok. A tojással készült tésztákban A-vitamin, a teljes kiőrlésű lisztből készültekben pedig B-vitaminok, de káliumot, magnéziumot és vasat is tartalmaznak. A tészta összetett szénhidrát, és mint ilyen fontos szerepet játszik az úgynevezett boldogsághormon, a szerotonin felszabadításában is. A tápanyagok szállításához viszont a fehérjében található aminosavakra is szükség van, így akkor járunk a legjobban, ha tejtermékkel is párosítjuk a tésztát.

sutotokos-fetas-teszta

A mi tippünk jelen esetben a görögök kedvence, a hófehér, krémes, sós feta sajt, amely a diéták jó barátja is, nagyon magas fehérje és kálcium-tartalmával. A sütőtök jótékony hatásairól nem kell további ódákat zengenünk: a magas A- és C-vitamin tartalom mellett káliumban is igen gazdag, ezért vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása is van. Fogyasztásával csökkenthető az érelmeszesedés. A magas antioxidáns tartalomnak köszönhetően erősíti az immunrendszert, a tökmagolaj Omega-3 zsírsav tartalma pedig a keringési rendszer egészsége szempontjából nagyon fontos, és természetesen ennek megfelelően csökkenti a koleszterint is. Ezt a fogást egyébként igazán akkor érdemes készítenünk, amikor amúgy is sütnénk tököt, mert nem kell egy egész hozzá.

Hozzávalók:

  • 500 g durumtészta
  • 250 g sütőtök
  • 200 g feta sajt
  • 1 marék pirított tökmag
  • kevés tökmagolaj

A tököt előzetesen megsütjük a sütőben, majd utána apró kockákra vágjuk, ugyanígy teszünk a fetával is, de vehetünk készen, kockákban árult feta sajtot is.  A tésztát lobogó sós vízben „fogkeményre” főzzük, majd mikor készen van, összekeverjük a kockára vágott sütőtökkel, és a fetával. Meglocsoljuk egy pici hidegen sajtolt tökmagolajjal, és a szárazon megpirított tökmagokkal meghintjük. Gyors, laktató és mégis egészséges fogás, kitűnő akár ebédre, akár vacsorára is.

Jó étvágyat!