Paradicsomos, parmezános bruschetta

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , ,




gabi reka csikosHideg esték, meleg vacsorák, ráadásul nyarat idéző, napfényes ízekkel. Lehetetlen? Nem az! A ma oly divatos egészséges életmód, étrend alappillérei szinte kivétel nélkül a mediterrán konyha alapjait követik. Sok zöldség, gyümölcs, olívaolaj, teljes kiőrlésű gabonák, olajos magvak, halak és szárnyasok, ez a Földközi-tenger országainak természetes és ösztönös ételsor, nekünk még van mit tanulnunk belőle. És mindenképpen érdemes, hiszen kutatóorvosok bizonyítják, hogy a mediterrán étrend követése segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségeket, elűzi az ízületi fájdalmakat, és még az ideális testsúly megtartásához is hozzásegít. A bruschetta egy olyan fogás, amelyet Olaszországban leginkább előételként fogyasztanak, de minden ízében magában hordozza a mediterrán táplálkozás alapelemeit, és magát a mediterrán életérzést is. Mivel nálunk is minden alkotóelem beszerezhető, varázsoljunk néha akár ebben a zord évszakban is egy kis mediterrán hangulatot az asztalra!

Hozzávalók:paradicsomos parmezanos bruschetta

  • 6 db érett paradicsom
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 evőkanál apróra vágott friss bazsalikom
  • parmezán
  • frissen őrölt feketebors
  • balzsamecet
  • 12 szelet kenyér
  • 1 gerezd fokhagyma

Így készül:

A paradicsomot leforrázzuk, leszedjük, a héját kimagozzuk ezt követően pedig nagyon apró kockákra vágjuk és olívaolajjal meglocsoljuk. Hozzáadjuk a bazsalikomot, sóval és borssal ízesítjük, majd 30 percen át érleljük. Ízlés szerint némi ecetet is lehet hozzá önteni. A kenyérszeleteket egy grillezőn megpirítjuk és még melegen fokhagymával bedörzsöljük őket. Reszelünk némi parmezánt. A paradicsomos masszát rákenjük a kenyerekre, meghintjük friss parmezánnal és azonnal szervírozzuk.

Klassz kis vacsora lesz belőle, de akár vendégek fogadásához is kínálhatjátok. Próbáljátok ki!

Puszi: Gabi és Réka