Pilatessel formában

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , ,




Sosem voltam megszállott sportlady, de azért mindig rendszeresen sportolgattam. Valamit, ami  éppen adódott.

Éreztem, hogy szükségem van a mozgásra, de igazán nem élveztem soha. Aztán a véletlen összehozott Bokor Zsuzsával, mégpedig az általam vezetett első televíziós műsoraim egyikében. Természetesen a pilates volt a téma, ami akkor még újdonságnak számított itthon, bevallom, én sem tudtam róla sokat. Zsuzsi olyan meggyőző erővel és hitelességgel beszélt róla, hogy megfordult a fejemben, kedvem lenne kipróbálni. A szimpátia kölcsönösnek bizonyult, mert másnap megleptek egy bérlettel, hogy próbáljam ki, milyen is az igazi, eredeti Stott-Pilates. Elmentem hát, és már elsőre is nagyon élveztem. Egyéni órákat kaptam, gépeken dolgoztunk, aminek az eredménye nagyon hamar érezhető és látható is volt. Rögtön az első foglalkozások után is egészen mást éreztem, mint a korábbi sporttal töltött órák után. Nem azt a rosszféle, utálatos izomfáradtságot éreztem, hanem azt, hogy minden porcikámat átmozgattuk, és az egy órás intenzív befelé figyelés eredményeképpen pedig frissnek és kipihentnek éreztem magam. Így történt, hogy mire a bérlet lejárt, egy életre elköteleződtem a pilates mellett. Még várandósságom alatt is végig jártam, hiszen ennek a sportnak éppen az a fantasztikus előnye, hogy lehet kímélő üzemmódban is hasznosnak lenni, és kikapcsolni mindazokat a testrészeket az edzésprogramból, amelyeknek éppen pihenőt kell parancsolni. A pilates nagyon sokat segített a szülés utáni időszakban, a regenerálódás folyamatában is. A Szombat Esti Láz alatt rendszeresen elcipeltem táncpartneremet, Angyal Andrist is, és ő is nagyon élvezte ezt a típusú koncentrált mozgásformát.

Képek: Pilates Balance

Mostanában pedig Dia barátnőmmel szerettettem meg a pilatest. Ő balett-táncosnak készült, és rendszeresen fut, de az első óra után azt mondta, ő ezt nem gondolta volna… Mármint azt, hogy látszólag pici mozdulatok, kényelmes testhelyzetben, milyen mélyizmokat tudnak megdolgoztatni, és mennyire rendkívül hatásosak. Na ez a titok! Csak azt az izmot terheljük, amelyikkel éppen dolgozni szeretnénk. Nem terheljük feleslegesen a derekat és a térdeket. Egyébként meg jó móka, ha néha a barátnőnkkel megyünk, mert hajtjuk egymást, hiszen mindenkiben ott a versenyszellem, ki tartja még szebben a karját, a fejét, a lábfejét. Legújabb ötletem, hogy most épp a férjemet próbálom rávenni, hogy néha jöjjön el velem. Jót tenne a hátának, na meg az idegeinek…

Nekem nagyon bevált, így szívből ajánlom nektek is. Időről időre bepillanthattok a Balance Stúdió életébe. Bokor Zsuzsi majd szakszerűen elmeséli, amit én most konyhanyelven, ízelítőképpen elétek tártam. És persze Pilatest nem csak gépeken lehet végezni, úgyhogy igyekszünk otthon, könnyedén elvégezhető gyakorlatokkal is előállni.  Csinálok is gyorsan egy százas hasizmot!

Puszi: Réka