Sárgadinnyét minden mennyiségben!

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , ,




gabi reka csikosValószínűleg kevesen tudják, hogy a sárgadinnyében, ebben a 4000 éve ismeretes gyümölcsben mi minden csuda rejlik. Cink, foszfor, kalcium, kálium, króm, magnézium, mangán, nátrium, réz, vas, valamint különböző gyümölcssavak is. A- és C-vitamin, Béta-karotin, folsav. A sárgadinnye remek lázas, gyulladásos betegségek kezelésére is, és emésztőrendszeri zavarok ellen is kiváló. Hát akkor miért is ne együk szezonban, amilyen gyakran csak tudjuk? Magában, gyümölcsként is remek, de az olaszok is tudják, mi a jó, nem véletlenül fogyasztják előételként a sárgadinnyét sonkával. Persze legjobb az olasz prosciutto, de talán itthon könnyebben és olcsóbban lehet feketeerdei sonkát venni, azzal is remek, könnyű ebéd vagy vacsora. Sokak szerint a sárgadinnye legalább annyira zöldség, mint gyümölcs, csak egy kicsit édeskés az íze, így természetesen salátában is üdítő párosítás lehet zöld levelek mellé.

Hozzávalók:sárgadinnye

  • 1 csomag vegyes zöldsaláta
  • 8-10 db koktélparadicsom
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 fél sárgadinnye
  • balzsamecet
  • méz
  • olívaolaj

A sárgadinnyét megtisztítjuk és felkockázzuk. A koktélparadicsomokat félbevágjuk, a lilahagymát vékonyra felkarikázzuk. Balzsamecetből, mézből és olívaolajból keverünk egy öntetet. Egy mély tálba tesszük a salátaleveleket és a hagymakarikákat, és alaposan összeforgatjuk az öntettel. A koktélparadicsomokat és a sárgadinnye-kockákat a tetejére tesszük, és tálaljuk.

sargadinnyes salata

Grillezett sajthoz vagy húshoz is fogyaszthatjuk, de csak úgy magában is kitűnő nyári étel. Jó étvágyat!

Puszi: Gabi és Réka