">

5 jótanács, hogy megtaláld a tökéletes ingatlanközvetítőt!




Kellemetlen történetek, sztereotípiák, ellenszenv, avagy „Ingatlanosok, kíméljenek!”. A legtöbben, persze nem alaptalanul ma is így viszonyulnak az ingatlanértékesítőkhöz, bizalmatlanok az ingatlanos szakmával, ingatlanirodákkal szemben.

Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője, a belvárosi ingatlanok specialistája is gyakran találkozik ezzel az előítélettel.

„Valóban még mindig sokan vannak, akik szeretnék megúszni, hogy bármikor is szóba kelljen állniuk egy ingatlanos kollégával, pedig fontos lenne, hogy észrevegyék, hogy az igazán profi értékesítő mindig az ő érdeküket képviseli. Egy jó ingatlanszakértő Igyekszik magas szintű szolgáltatást nyújtani és nem utolsósorban megkönnyíti az eladási folyamatot. Ezért is szedtünk csokorba néhány egyszerű, gyakorlatias tanácsot, amellyel talán eloszlathatunk néhány tévhitet, és könnyebbé tehetjük az eligazodást.”

  1. Hogyan válasszunk ingatlanos céget?

A legfontosabb, hogy törekedjünk nagyobb, ismert hálózatot választani, amely leinformálható, stabil hátterű. Kis kutatással pedig azonnal véleményeket találunk a munkájukról. Meríthetünk tapasztalatot az ismerőseink köréből, de akár az internetes értékelések is segíthetnek a döntésünk meghozatalában. A mai világban már egy kis talpraesettséggel akár 10-15 perc alatt is teljesen jól le lehet monitorozni egy-egy céget. Mivel a legtöbb ember számára egy ingatlan adás-vétel az életük egyik legkomolyabb tranzakciója, ezért fontos, hogy kellő körültekintéssel válasszanak együttműködő partnert az értékesítéshez.

  1. Kivel működjünk együtt?

Ez az értékesítési folyamat legfőbb kérdése. Mindig az első benyomás a legfontosabb. Döntéseinket gyakran befolyásolhatja egy arc, egy mosoly, akár egy megnyerő hang is. Jegyezzük meg, ingatlanossal nem kötelező együtt dolgozni, éppen ezért, ha erre adjuk a fejünket, bátran éljünk a választás jogával!
Igyekezzünk olyan partnert választani, akivel a benyomásaink alapján hatékonyan, kellemesen tudunk dolgozni az értékesítési folyamat során. A legtöbb hálózat weboldalán fotókkal, sőt akár referenciákkal ellátott értékesítői profilokat találhatunk. Akár egy-egy Google kereséssel is utánanézhetünk az ingatlanosnak.
Érdemes megfigyelni, mennyi és milyen ingatlanok képezik az adott értékesítő portfolióját, hiszen ez is képet adhat a munkájáról. Ingatlanfotók, ingatlanleírások szövegezései is gyakran tökéletesen le tudják festeni számunkra az illető munkájának minőségét.

  1. Találkozzunk személyesen!

Ha magánhirdetésünk alapján megkeres egy értékesítő, bátran találkozzunk, mérjük fel a lehetőségeket, kondíciókat. És úgy alakul, hogynem szimpatikus az ingatlanos vagy a szerződéstervezet, nem kell együttműködnünk, ez csupán egy lehetőség, nem kötelesség.

  1. Szerződjünk, de okosan!

A Central Home álláspontja továbbra is az, hogy óvakodjanak az eladók a kizárólagosságon alapuló szerződésektől. Mindig hagyjunk időt magunknak a szerződés alapos átolvasására, sőt a tervezetet akár nézessük meg jogi ügyekben jártas személlyel is. Csak olyan szerződést írjunk alá, amellyel azonosulni tudunk, úgy látjuk és érezzük, a mi érdekünket szolgálja teljes mértékben. A Central Home esetében az értékesítők ezeket a kizárólagos szerződéseket nem is nagyon erőltetik, inkább az „élni és élni hagyni” elvet vallják az értékesítési folyamatok során. Legyen mozgástere az eladónak is akár önállóan vevőt találni és értékesíteni, hiszen a legfontosabb mégiscsak az, hogy az ingatlan sikeresen gazdát cseréljen, az ügyfél pedig maradéktalanul elégedett legyen, ezáltal egy win-win szituáció alakuljon ki.

  1. Miért jó nekünk ingatlanossal dolgozni?

Egy értékesítési folyamat nem egy vagy két nap. Ahogyan a mosógépünket sem mi szereljük (optimális esetben), úgy az értékesítési folyamatokat is jobb képzett szakemberekre bízni. Egy profi értékesítő rendelkezik alapos helyismerettel (sokszer előfordulhat, hogy a szomszéd lakását is ő adta el pár hónapja), segít az ideális árazásban, ismeri a piaci dinamikákat, aktív vevőcsoportokat és azok igényeit ezáltal a kapcsolati rendszerének köszönhetően napokon belül kompetens érdeklődőket tud prezentálni az eladók felé. Időt, energiát spórol, hiszen nem nálunk csörög a telefon és nem nekünk kell 1 napon belül akár húsz alkalommal is megismételnünk, hogy „nem, nincs lift az épületben, de a hirdetésben is pontosan ez szerepelt”. Tapasztalatai alapján felméri a vevőjelölteket, van-e tényleges vételi szándékuk, vagy csupán megszokott, kellemes szombat délutáni programjuk más lakásaiba bemenni, szétnézni. A vevőkkel való kommunikáció is külön műfaj, ezért jó, ha van egy közvetítő a felek között.

Ingatlanossal nem kötelező együtt dolgozni, de nagyon megkönnyíthet és gyorsíthat egy-egy tranzakciót, sok fejfájást megspórolhat az eladók számára, ezért bátran éljünk a választás jogával.