A világjárvány sok téren megváltoztatta az életünket. Számos olyan dolog vált természetessé, amely korábban nem, vagy kevésbé volt ismert. Először kényszerűségből, majd költséghatékonyságból is lett home office, hétköznapivá váltak az online megbeszélések. Szinte minden területen lett változás, így az ingatlanpiac is új eszközökkel gazdagodott. Egyre népszerűbbek a videós hirdetések, virtuális túrák, amelyek segítségével lakást, ingatlant lehet értékesíteni. De vajon ez egy működőképes modell?
„Az ingatlanpiacon is berobbant már az online marketing egy jó ideje, igazából már a pandémia előtt” – mondja Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. –„A digitális közösségi csatornákon képeket, videókat osztanak meg az eladók és természetesen az ingatlanközvetítéssel foglalkozó munkatársak, cégek is, értelemszerűen a minél színesebb tájékoztatás és a vevők aktivizálása céljából.”
A belvárosi ingatlanok specialistája szerint szükség van ugyan a jó minőségű felvételekre, de nincs ezzel kapcsolatban semmilyen standard elvárás. Ha a tartalom a lakást, ingatlant pozitívan mutatja be, akkor már lehet nyert ügyünk. Készíthetünk videóhirdetést, vagy éppen slide-show-t, virtuális lakástúrát, vagy éppen egy adott ingatlanos oldalon élő közvetítést, ez mindegyik jó online marketing eszköznek minősül.
„Bármely területre igaz, hogy a cégek gyakran próbálják kitalálni, hogy mi a következő időszak hatékony marketingeszköze, amivel a lehető legtöbb embert érhetik el ebben a hatalmas zajban” – folytatja Ben-Ezra Orran. – „Azoknak a magánszemélyeknek, akik a lakásukat szeretnék értékesíteni, mi mindenképpen azt javasoljuk, hogy a lehetőségeikhez képest meglévő eszközeikkel igyekezzenek igényes és jó anyagot készíteni, minél több érdekességet, apró részletet bemutatni, így próbáljanak nyomot hagyni a keresők fejében.”
A sikeres online marketing mindig az elérni kívánt célok pontos megértésével kezdődik. Amikor lakást hirdetünk, az elsődleges célunk mindig minél több ember elérése, a másodlagos célunk, hogy az elért emberek minél nagyobb része olyan legyen, aki a tényleges vevőcsoportot képviselik.
A céloknak mérhetőnek kell lenniük, szerencsére a legtöbb oldal biztosít is adatokat arról, hogy milyen elérést generált a hirdetésünk, nekünk csak el kell dönteni, hogy melyik mutatókat fogjuk használni az online videómarketing-erőfeszítések mérésére, és utána elemezhetjük is azokat. A szakértő tapasztalata szerint nem maga az eszközök közötti különbség határozza meg a marketing kampány sikerességét, hanem az eszköz használatának hatékonysága.
„A legtöbb esetben van elképzelésünk arról, hogy milyen időn belül szeretnénk értékesíteni, ehhez megfelelő idősávokat kell alkotnunk a marketingstratégiánk megvalósításához is és az eredménynek megfelelően kell tudni rugalmasan változtatni az eszközökön” – magyarázza Ben-Ezra Orran. – „A probléma gyakran ott jön elő, hogy magánszemélyként legtöbb esetben nem lehet tudni, hogy az adott szegmensben milyen a piaci dinamika, és hiába produkál a hirdetésünk magas számokat, a lassabb piacon ez nem elég. Ilyenkor válhat türelmetlenné a hirdető, és igazából ilyenkor van profi tanácsra és stratégiára szükség.”
A Central Home szakértőjének egyik legfontosabb tanácsa, hogy mindig legyünk őszinték saját magunkkal, mielőtt belevágunk a lakásunk értékesítésébe és mérjük fel, hogy mennyi tudásunk és időnk van a feladat elvégzésére. A legtöbb embernek azért nem jön rosszul különböző szolgáltatások igénybevétele, legyen az csak profi marketing, vagy teljes ingatlanértékesítői szolgáltatás, hogy reálisan megvalósíthassa az értékesítési céljait, időben és árban egyaránt.