">

A home staging varázsa




Egy ingatlan értékesítési folyamata az első pillanattól kezdve nem várt kihívások elé állíthat bárkit. A versenyfutás a potenciális vásárlók figyelméért és az eladás sikerességéért sokszor komoly aggodalmakat okozhat az érintetteknek. Szerencsére azonban léteznek olyan módszerek, melyek hatékonyan elősegíthetik az ingatlan gyorsabb és jobb áron történő értékesítését. Egyre növekvő népszerűségnek örvendő eszköz a home staging, azaz a lakás felkészítése az eladásra, melynek segítségével az ingatlanok még vonzóbbá és eladhatóbbá válhatnak. A home staging során a lakást szakértő kezekbe helyezik, akik az ingatlan jellegét, méretét és potenciális vásárlói rétegeit figyelembe véve alakítják át a tér belső kialakítását és dekorációját. A cél az, hogy a lakás a legjobb arculatot nyújtsa, és emellett előtérbe helyezze annak erényeit.

„A home staging valóban különleges varázst képes csempészni az ingatlaneladás folyamatába” – mondja Ben-Ezra Orran, a belvárosi ingatlanok specialistája, a Central Home szakértője, aki széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik a témában. –  “A lényege az, hogy az ingatlant a potenciális vásárlók számára minél vonzóbbá és áttekinthetőbbé tesszük. Ezzel segítünk a leendő vevőknek elképzelni magukat az adott térben, és könnyebben azonosítani a benne rejlő lehetőségeket.”

A szakértő szerint a home staging fő előnye, hogy leküzdheti az üres lakás hidegségét és élettelen atmoszféráját. „Az üres terek sokakban kétségeket kelthetnek az ingatlan értékét és lehetőségeit illetően” – magyarázza. „A home staging által ezek a területek otthonosabbá és meghitté válhatnak, amelyek már a bemutatótól kezdve szárnyalásra késztethetik a vásárlók képzeletét.”

Mint minden befektetés, a home staging is képes megtérülni. Ben-Ezra Orran tapasztalatai azt mutatják, hogy azok a lakások, melyeket home staginggel láttak el, gyakran rövidebb idő alatt találtak gazdára, és magasabb áron keltek el. Az eladás sikeréhez ugyanakkor a részletekre való odafigyelés elengedhetetlen. A lakás minden szegletének gondos kidolgozása, a megfelelő bútorok és dekoráció kiválasztása, valamint a tér harmóniájának fenntartása mind-mind hozzájárul a home staging sikeréhez.

„Az ingatlaneladás folyamata sokszor kihívásokkal és bizonytalansággal teli lehet” – folytatja a szakértő. – „A legtöbb esetben az eladók hirtelen úgy találják magukat, hogy az ingatlan már a hirdetési oldalakon is szerepel, a piacra való felkészülés nélkül. Ilyenkor az ingatlanszakértők sem tudják garantálni, hogy az ingatlan kitűnik az alternatívák közül, és a legjobb ajánlatot hozza majd. Itt jön képbe a home staging, melynek jól sikerült alkalmazása akár már a lakásbemutatás után gyors vételi szándéknyilatkozathoz vezethet.”

A home staging, mint marketingeszköz különösen a 2023 első félévében tapasztalt csökkenő kereslet idején bizonyulhat hatékonynak. A piacon kevesebb aktív vevő tevékenykedik, így a jól marketingelt ingatlanok előnyben részesülnek. A Central Home szakértője szerint két fő dinamika alakítja jelenleg az ingatlanpiacot. Az egyik az értékesítési idő csökkenése, ami azt jelenti, hogy egy megfelelően reprezentált, jó ár-értékű lakásra gyorsan lecsapnak az érdeklődők. A másik a kereslet csökkenése ellenére is erős alkupozícióból közelítő vevők tendenciája.

„Ha a home stagingről beszélünk, számos fontos elemmel kell foglalkoznunk. A potenciális vevők számára minden otthonban a legfontosabb helyek a konyha és a hálószoba. A konyha terén a részletek nagyon fontosak: meg kell tisztítani minden olyan felületet, amin dolgozni lehet, és előtérbe kell helyezni a hasznos konyhai eszközöket. A felületeket fel kell újítani, le kell csiszolni, festeni vagy akár cserélni kell, hogy a használat, esetleges kopás nyomai ne legyenek zavaróak. A hálószoba esetében az exkluzív hatást kell szem előtt tartani, elegáns díszpárnák és puha takarók, textíliák segítségével. A személyes tárgyakat eltakarítva rendezett és otthonos környezetet kell teremteni, ami segítheti a potenciális vevők pozitív élményét” – tanácsolja a szakértő.

A home office munkavégzés terjedésével a dolgozóhelyiség kialakítása is fontos szerepet kapott. A koronavírus járvány után átalakult munkakörülmények miatt sok érdeklődőt vonzhat egy jól kialakított otthoni iroda, ez is vonzó szempont lehet a vevők számára, ez mutatja, hogy a home stagingnek a változó piaci igényekhez is alkalmazkodnia kell.

A home staging tehát nem csak esztétikai fejlesztés, hanem hatékony eszköz az ingatlaneladásban. Ben-Ezra Orran szavaival: “Az ingatlanpiac változik, de a home staging segítségével mindig a legjobbat hozhatjuk ki az eladásból. Egy jól sikerült lakásbemutatás különbséget tehet, és segíthet az ingatlannak kitűnni a versenyből, akár a legnehezebb piaci időszakokban is.”