">

Háborítatlan pihenés – Rosinante-élmények

Szerző: Anyakanyar

Címkék: , , , , ,

Nyaralni indultunk. Ez volt az első alkalom, hogy Annával néhány napot távol töltöttünk az otthonunktól. Olyan helyet kerestünk, ahol továbbra is biztonságban érzi magát, de azért mégiscsak más miliő veszi körül. Szerettük volna kipróbálni, hogy milyen neki a környezetváltozás, mert idén nyáron még tervezünk egy külföldi utat is, ezért a fokozatosság jegyében haladtunk most így. A Rosinante Fogadó tökéletes választásnak bizonyult. Egy ékszerdoboz az erdő közepén, a tisztás szélén, a Szentendrei-Szigeten. Nem is számítasz rá, hogy ott van, szinte nem is veszed észre sem, és éppen emiatt olyan megkapó, ahogy a szinte háborítatlan természet közepén egyszer csak ott van egy bűbájos hely, és magával ragad.

Szóval felpakoltuk néhány napra az egész családot, ahogy illik, óriási pihenésre készültünk, nincs főzés, nincs munka, csak lazulás, olvasás, játék egész héten.

Vasárnap érkeztünk meg. Akkor a fogadóban mindig gyerekprogram van, a Vasárnapraforgó, amibe ezúttal természetesen mi is azonnal bekapcsolódtunk. A kertben van egy kemence, annak a környékén gyűlnek össze az apróságok, és gyúrnak, sodornak, nyújtanak. Tésztát, mert hogy perec készül belőle. A közös sütés és főzőcskézés öröméről persze nem kell beszélnem, biztosan ti is imádtok a gyerekekkel együtt alkotni a konyhában. Én azért szeretem különösen, mert együtt lehetünk, vihetünk bele kreativitást, ami a gyerekeknek nagyon fontos, a végén pedig nincs annál felemelőbb, mint megízlelni azt a finomságot, ami a mi kezünk munkáját dicséri. Nálunk az most kihívás, hogy kis Attila már nagyobbacska, igényel még felügyeletet, de kevesebb figyelmet vár már el, mint Anna. Nagyon jó volt, hogy a gyerekekkel végig ott volt egy óvónéni is, így amikor Anna elkalandozott volna a kertben, mehettem utána, mert tudtam, hogy Attilára továbbra is vigyáznak.

Azon a héten, amikor mi voltunk, pont kicsit szünetet tartott a kánikula, nem volt olyan nagy a hőség. A medence éppen nem üzemelt, különben van egyébként, így azt mi nem próbáltuk ki, de a kertben számtalan pihenősarok található a szülőknek, nagyszülőknek, és legalább ilyen sok játéklehetőség a gyerekeknek. Hinta, homokozó, nagy tér a biciklizéshez, itt nyugodtan elengedhetjük a gyerkőcöket, anélkül, hogy aggódnunk kéne, bajuk esik. A kalandosabb programokra vágyók a környéken is óriási biciklizéseket csaphatnak, vagy kirándulhatnak az erdőben, sok érdekességre bukkanva. A Rosinante Fogadó ugyanis a Duna-Ipoly Nemzeti Park közepén áll, ez a védett természeti környezet több mint 50 madárfajnak és számtalan ritka növénynek is otthont ad.  A fogadóban biciklik is állnak a vendégek rendelkezésére, ha valaki esetleg nem vinne magával sajátot. A környékbeli lovasiskolában és majorokban több helyen is van mód lovaglásra, és nem messze Szigetmonostortól, Horányban és Kisorosziban jó idő esetén még a Dunában is meg lehet mártózni, strandolásra alkalmas partszakaszok vannak. Ha valaki pedig esetleg messzebb vágyódna, kulturális ihletésű kirándulásra indulhat Szentendre, Visegrád vagy Esztergom irányába, a komolyabb túrára áhítozókat pedig a Pilis és a Börzsöny kirándulóhelyei várják. És persze evezni is lehet a Dunán, a fogadóban ennek megszervezésében is segítségetekre lesztek.

Szeretném még kiemelni nektek a Rosinante csapatának készségességét. Annának nem vittünk babakocsit és kaptunk, így ez sem hiányzott a komfortból. Illetve tudjátok, hogy én a speciális diétám miatt szétválasztósan eszem, megkértem őket, hogy ne panírozzák, bundázzák be nekem a húst, így nekem így készítették. Tényleg nem tudtunk olyat kérni, amit ne tudtak volna megoldani. Egy stílusos, vidéki szálloda nekem éppen ez. Ez a szívélyesség, a sok szeretet, a családias hangulat, amivel minket is meg lehetett nyerni, mert ez néha fontosabb, mint a legújabb design szerint berendezett enteriőr, vagy a trend szerint elkészített étel. Annak is megvan a helye, és persze azt is lehet szívvel-lélekkel csinálni, de mi most egy ilyen családias, rusztikus hangulatra vágytunk, és egy csodahelyre leltünk.

Próbáljátok ki ti is, legalább egy vasárnapi kirándulás erejéig! Az aktuális programokat mindig megtalálhatjátok itt: www.rosinante.hu