">

Nemsuli – délutáni gyerekprogramok

Szerző: Anyakanyar

Címkék: , , , , , , ,




A szülőknek sokszor okoz fejtörést, hogy szívesen vinnék a gyereket még valahová iskola után. Ha nem ragaszkodnak a különórához, nem választanak sportot, vagy a gyereket nem érdekli a zenetanulás, de nem bánnák, ha még valahol tartalmasan töltené el az iskola utáni, hazaérkezés előtti órákat, akkor bizony nem könnyű a választás. Szerencsére most már több helyen is gondolnak arra, hogy lazább délutáni foglalkozásokra is lehet szükség, akár rendszeresen jár oda egy-egy gyerek, vagy csak alkalmanként, amikor a szülőnek még dolga akadna a koraesti órákban. 

Újlipótváros szívében pár napja nyitotta meg kapuját a Nemsuli, amely alkotó gyerekműhelyként határozza meg önmagát. Vállalásuk szerint 7-12 éves iskolás gyerekeket várnak, hogy az iskola utáni időt játékos keretek között hasznosan töltsék, és közben olyan készségekre tegyenek szert, amelyeknek hasznát vehetik az élet különböző területein.  A kézműves foglalkozásokon a gyerekek elengedhetik a fantáziájukat, fejlődik a kreativitásuk, finommotorikus mozgásuk és kéz-szem koordinációjuk. A játékos drámaórákon szerzett élmények segítenek jobban megismerni önmagukat és társaikat, nyitottabbá és befogadóbbá válnak az őket körülvevő világgal szemben. Az angol nyelv pedig ma már elengedhetetlen része a mindennapoknak, fontos megtanulni és minél többet gyakorolni, ezért a korcsoportnak megfelelő játékos angol foglalkozásokat is szerveznek a gyerekek számára.

A Nemsuli oktatói több éves tapasztalattal rendelkeznek drámapedagógia, művészeti oktatás és angol tanítás területein, ebben az alkotó műhelyben csapatként erősítik egymást. A foglalkozások között nincsenek éles határvonalak, közös tematika mentén épülnek fel, átjárhatóak, így a különböző területek egymásra építkezve haladnak a hetek során.

Az English Clubban az a cél, hogy önbizalmat adjanak a gyerekeknek a játékkal, a hétköznapi szófordulatok gyakori ismétlésével, arra ösztönözve őket, hogy minél többet és minél bátrabban próbálgassák a nyelvet használni. Kisebbek esetében a foglalkozások alapvetően valamilyen játékra épülnek a műhelyben található társasjátékok és eszközök szabad felhasználásával. Nagyoknál a nyelvi foglalkozásokat kicsit intenzívebbek, zenével, rövid videókkal vagy összetettebb játékokkal aktiválják a nyelvhasználatot. A játékos drámaórák a drámapedagógia eszközeire épülnek, szituációs és személyiségfejlesztő játékok zenével és sok mozgással. Mesékből, hétköznapi helyzetekből merített ötletek alapján játszanak el egy-egy szituációt, szerepekbe bújva, majd közösen elemzik a tapasztalatokat. A tudományos órákon érdekes természeti jelenségeket, állatokat vagy tárgyakat vesznek górcső alá, például, mitől repülnek a madarak vagy hogyan csapják be szemünket az optikai illúziók. Emellett látványos kísérletekre is sor kerül, a háztartásban fellelhető anyagokkal, például lávalámpát készül víz, étolaj és céklalé felhasználásával.

Sokak kedvence lehet a kísérletező kézműves óra térbeli tárgyak alkotására – ez egy játékos térlátásfejlesztő program. A foglalkozások során különféle alapanyagokból (fa, kő, kartonpapír, drót, szívószál, parafadugó) kombinálva, ragasztva, vágva, festve alakulnak ki végül a kis alkotások. Eleinte minták alapján, később – már egy kis tapasztalat birtokában – önálló ötletek megvalósítására bátorítják a gyerekeket. Ugyancsak lesz kísérletezés és tárgykészítés különböző textiltechnikákkal és anyagokkal korcsoportnak megfelelő szinten.  A kicsit nagyobbaknak szóló foglalkozásokon csoportokat alkotnak  majd a gyerekek és pár alkalomra szóló miniprojektekbe kezdhetnek. Itt már nem csak az alkotás folyamata fontos, hanem az együttműködés, a csapatmunka, a csoporton belüli eltérő szempontok ütköztetése is.

Az ötletgazdák célja, hogy a gyerekek felszabadultan és hasznosan töltsék náluk a délutánokat, ehhez szeretnék a megfelelő hátteret biztosítani. Itt lehet jelentkezni: info@nemsuli.hu