">

Élet otthon

Szerző: Anyakanyar

Címkék: , , , , , ,




Be kell vallanunk valamit. Rajongók vagyunk. Méghozzá a szép tárgyak és a praktikumok rajongói. Úgyhogy valószínűleg nem meglepő, hogy imádjuk az IKEÁ-t, a hangulatát, a termékeket. Még akkor is szívesen kirándulunk el oda, ha nincs semmi különös okunk rá, legfeljebb ebédelünk vagy vacsorázunk egy jót, vagy valami alibit kitalálunk, hogy vanília illatú mécses, vagy a gyerek tartalék pandamackója nélkül már tényleg nem lehet nekiindulni a következő hétnek. Ikeázni jó program, na. És van még egy fénypont az évben, amikor is kezünkbe kapjuk az új katalógust, benne évről évre fantasztikusan kitalált és megkomponált anyagokkal. Ilyenkor már titokban osztunk-szorzunk, áttolunk, lakberendezünk, és alig várjuk, hogy a katalógusban látottakat élőben is megcsodálhassuk.

IKEA_Katalogusbemutato_benedek_varga_0008_2928

Idén is egy különlegesen szép és tartalmas kiadványt foghatnak kezükbe a hozzánk hasonló érdeklődők (és bevalljuk, mi már átlapoztuk, kinéztünk, felírtuk, előjegyeztük magunknak, hogy mit fogunk beújítani.) Amiért viszont még izgalmasabb ez a katalógus, mint a korábbi években készültek, az az, hogy egy remek koncepció van végigvezetve benne, végigveszi, hogy milyen is az életünk otthon, milyen funkcióknak, kihívásoknak kell megfelelnie az otthonunknak. Készült ugyanis egy reprezentatív kutatás, melynek eredményeiből kiderül, hogy a magyarok szerint a hálószoba után a konyha az otthon legfontosabb helyisége, mely nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a hely, ahol a barátokkal és a családdal időt töltenek, beszélgetnek. A harmadik alkalommal elkészített „Élet otthon” elnevezésű, a világ 12 nagyvárosára kiterjedő kutatását egészíti ki a magyar, cseh és szlovák véleményeket összegző régiós kutatás arról, milyen szerepet játszik életükben a konyha.

AMagyarVendegszeretet

Jó wifi mindenek előtt

Az IKEA „Élet otthon” elnevezésű, 12 000 választ feldolgozó kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek többsége számára az otthon a társas kapcsolatok, a családi és baráti kötelékek színtere is. A reprezentatív kutatás rámutat, hogy az urbanizáció hatására az életterek szűkülnek, ami kihat a társas kapcsolatok ápolására is, így egyre többen inkább online tartják szeretteikkel a kapcsolatot.

Arra a kérdésre, hogy fontosabb-e a stabil internet, mint otthon egy olyan tér, ahol együtt lehet a család és vendégeket fogadhatnak, minden negyedik megkérdezett válaszolta azt, hogy fontosabb a jó wifi kapcsolat. Emellett minden ötödik válaszadó érzi úgy, hogy fontosabb a barátaikkal és a családtagjaikkal online tartani a kapcsolatot, mint az otthonukba meghívni őket. Ezért fontos az IKEA számára, hogy olyan többfunkciós bútorokat és lakberendezési megoldásokat kínáljon, amelyek megoldást nyújtanak a megváltozott élethelyzetekre, és mindenkinek segítenek abban, hogy izgalmasabban használja ki a rendelkezésre álló teret.

IKEA_Katalogusbemutato_benedek_varga_0013_2942

A magyaroknak fontos a személyes kapcsolattartás

Míg a világban a lakások szűkössége és az online kommunikációs lehetőségek egyre inkább a virtuális térbe szorítják a társasági életet, addig a magyar családoknál a konyha még őrzi hagyományos pozícióját. Az IKEA magyar, cseh és szlovák eredményeket összegző kutatásának középpontjában a konyha és annak az otthonokban betöltött szerepe áll. A reprezentatív eredményekből kiderül, hogy bár a magyarok 57 százaléka elégedetlen a konyhájával az elavult berendezés és a helyhiány miatt, a megkérdezettek mégis a hálószoba után az otthon legkedveltebb helyiségének jelölték meg, ami nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a társas kapcsolatoké is.

IKEA_Katalogusbemutato_benedek_varga_0015_2949

Az IKEA olyan konyhai megoldásokkal kíván segíteni ezen, amivel akár minimális átalakítással könnyedén személyre szabható a konyha és még élvezetesebb lehet az ott eltöltött idő. „Mindig is kíváncsiak voltunk arra, hogyan élnek az emberek. Egy világban, amely folyamatosan változik, egyre fontosabb, hogy többet tudjunk meg azokról az új szokásokról, melyek körül vesznek minket, illetve az ideális otthonról alkotott elképzelésekről” – mondta Varga-Nagy Eszter az IKEA Magyarország PR-vezetője. „Az IKEA szeretné jobban megismerni az emberek érzéseit és személyes kötődésüket az otthonukhoz, hiszen az emberek valós igényei, álmai és szükségletei adják a kiindulópontot a termékek tervezésénél és fejlesztésénél.”

Tiszta lakás és egy üveg bor, ennyi kell a tökéletes vendégséghez

Vendégszerető nemzet a magyar, 10-ből 4 válaszadó legalább havonta egyszer fogad vendéget, ami a régió országai közül Magyarországon nem stresszmentes, különös izgalommal és előkészületekkel jár. A kutatás eredményeiből kiderül, hogy a látogatásokhoz, melyek többségében családi és baráti ünneplések, gyakran közös étkezés is kötődik. Míg a magyarok többsége szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek, a csehek és szlovákok alacsony elvárással fogadnak vendégeket: sokan megelégednek azzal is, ha a meghívott pontosan érkezik és leveszi a cipőjét.

IKEA_Katalogusbemutato_benedek_varga_0025_2977

A válaszadók, ha vendégségbe érkeznek, nem szeretik, ha kiszolgálják őket, a legtöbben első helyen említették, hogy szeretnek segíteni a házigazdának az utolsó simítások befejezésében. Emellett azonban fontos számukra, hogy a lakás legyen tiszta és a vendéglátó fogadja őket egy üveg itallal. A magyarok legnagyobb félelmei között említhető, hogy a vendégeknek nem fog ízleni a felszolgált étel, illetve, hogy nem készül el időben a főzéssel és a takarítással a házigazda.

IKEA_Katalogusbemutato_benedek_varga_0028_2982

Jövő héttől érkeznek az új katalógusok, rajta, lapozgatásra, átalakításra, otthoncsinosítgatásra fel!