">

Miért járnak kevesebbet kozmetikushoz a hollandok?




Immár több mint egy éve, hogy a magyar kozmetikai tudás hírnevét Hollandiában is megismerhették az érdeklődők. Szakonyi Eszter, a 2010-ben alapított Vintage Beauty tulajdonosa 2021 nyarán költözött családjával Rotterdamba, ahol a budapesti Szépészeti Nőintézet után megalakította a Vintage Beauty Bőrproblémamegoldó Központot.

„A holland kozmetikai piac alaposan eltér a hazai gyakorlattól” – kezdi Szakonyi Eszter. – „A hollandok eleve nem járnak rendszeresen kozmetikába, inkább csak alkalomszerűen mennek el, gyors, funkcionális kezelésekre. A klasszikus magyar 2-3 órás, bőrproblémákat megoldó komplex arckezelések itt újdonságnak számítottak, nem beszélve a személyre szabott bőrápolásról, a saját fejlesztésű és gyártású kozmetikumokról.”

Örömteli dolog erről hallani, hogy van olyan terület, ahol a magyarországi állapot jóval előrébb tart, ilyen a kozmetikusképzés is, amely Hollandiában még gyerekcipőben jár. A holland kozmetikusok néhány hónapos „gyorstalpaló” képzése is lehet az oka annak, hogy nem alakult ki az igazi bizalom a kozmetikusok munkája iránt, és nem számít bevett szokásnak a kozmetikai szalonok rendszeres látogatása. Mivel ezen a területen szeretne a szakma előrelépni, így egy rotterdami kozmetikusiskola is megkereste Esztert, együttműködés céljából, sőt, holland influencerek érdeklődését is felkeltette az immár két országban is elérhető kozmetikai márka.

„Tavaly év végén került sor egy olyan eseményre, ahol egy, a termékeinket korábban kipróbáló Hollandiában élő beautyblogger és influencer kezdeményezésére 15 ismert holland véleményvezér érkezett meg” – folytatja Eszter. – „Érdeklődve és óriási lelkesedéssel hallgatták végig a márka történetét, a missziónkat, hogy a termékek bőrproblémákat oldjanak meg. Meséltünk arról, hogy termékeink a nyugati és keleti kozmetikai hagyományok találkozásából születtek. Fejlesztéseinket a skandináv szépségápolás ihlette, mely kevés, magas hatóanyagtartalmú és többfunkciós terméket használ, de a Kelet-Európában hangsúlyos gyógynövény-használat is fontos alkotóelemük. Természetesen büszkén beszámoltunk az elmúlt években elnyert több mint 30 hazai és nemzetközi termékdíjról is.”

Mindezek után a holland influencerek maguk is kipróbálhatták a termékeket: elsajátíthattak egy 4 lépéses személyre szabott protokollt, és szemmel láthatóan elvarázsolta őket mindaz a gyógynövény- és anyagismeret, amely a magyar kozmetikai kultúrát jellemzi. Szintén elismeréssel adóztak annak a társadalmi szerepvállalásnak, amelyet a Vintage Beauty évek óta képvisel, s amellyel gyermekkórházaknak, alapítványoknak, bántalmazott nőknek és gyerekeknek igyekszik segíteni a márka.

„Nagy öröm volt számunkra ez az esemény, sok információval gazdagodtunk mi magunk is, és bízunk benne, hogy a résztvevők is” – mondja Szakonyi Eszter. –„Érdekes volt ismét meggyőződni róla, hogy a magyar kozmetikai protokollok összetettsége, az elektrokozmetikai tudás, a bőrismeret és anyagismereti jártasság egészen új élmény a hollandok számára, ahogyan az is, hogy 1-2 óra alatt jelentős változást lehet elérni a bőr állapotában, akár évek óta tartó problémák felszámolásában is.”

A Vintage Beauty Magyarország után tehát jelenleg Hollandiában is elindult hódító útjára, azzal a reménnyel, hogy a következő években sikerül új tudást és új élményt meghonosítani Hollandiában, amely alapjaiban változtathatja meg a hollandok kozmetika iránti viszonyulását.