Vajon megvalósítható-e az, hogy minden területen a maximumot nyújtsuk és megtaláljuk az egyensúlyt a munka és a magánélet között? Cikkünkben 5 olyan tippet ismertetünk, ami megkönnyítheti az egyensúly kialakítását és könnyebbé teheti a mindennapokat.
A mai modern világban a nőknek már nem csak háziasszonyként, de számos más területen – például a munka világában – is meg kell felelniük. Egyre gyakoribb jelenség az is, hogy egy nő nem csupán alkalmazottkent, hanem vállalkozóként tevékenykedik és akár több ember irányításáért felel. Ez valljuk be, számos kihívás elé állíthat bárkit, főleg akkor, ha ezzel párhuzamosan édesanyaként és feleségként is meg kell állnia a helyét. Következzenek tippjeink!
Alakítsunk ki napi rutint!
Ha minden napunkat pontosan megtervezzük, akkor lehetőségünk nyílik egy napi rutin kialakítására és követésére. Ugyan a terv elkészítése egyszerűnek tűnhet, azonban a megvalósítás során nehézségekbe ütközhetünk. A titok abban rejlik, hogy minél jobban, és minél többször próbáljuk meg tartani magunkat a kialakított rutinhoz/tervhez, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy az egy idő után szokássá válik.
Rögzítsük a teendőinket!
Ha fejben már összeraktuk a megoldandó feladatok listáját, akkor a megvalósítás során rengeteget segíthet az, ha le is írjuk és rendszerezzük azokat. Szerencsére ma már számos eszköz áll rendelkezésünkre arra vonatkozóan, hogy rendszerezni tudjuk a mindennapi teendőinket. Ezek megtalálhatók online verzióban is, azonban bármilyen más eszközt is használhatunk. Kezdésnek vehetünk például egy határidőnaplót vagy készíthetünk egy napi/heti/havi tervezőt, amit akár a falra is kiragaszthatunk, hogy feladataink szem előtt legyenek. Ez lehetővé teszi azt, hogy jobban be tudjuk osztani az időnket. Az aranyszabály pedig az, hogy igyekezzünk minél kevesebb olyan dolgot csinálni, ami nem szerepel a tervezőben.
Optimalizáljunk!
Ha nagyon elfoglaltak vagyunk és rengeteg teendőnk van, akkor muszáj optimalizálnunk a rendelkezésünkre álló időt, amit az egyes feladatok elvégzésére fordítunk. Próbáljunk meg mindenre annyi időt fordítani, amennyit muszáj. Ne hagyjunk se túl sokat, se túl keveset egy feladatra, illetve próbáljuk meg valahogy kategorizálni teendőinket fontosságuk és időigényük alapján.
Ne felejtsünk el időt tölteni a családunkkal!
Ha sok teendőnk akad a munkahelyünkön vagy épp a vállalkozásunk menedzselése kapcsán, akkor hajlamosak lehetünk belefeledkezni a munkába és túl sok időt tölteni a kötelező feladatok elvégzésével. Valóban fontos, hogy komolyan vegyük a feladatainkat és mindent igyekezzünk a lehető legjobban csinálni, azonban nem szabad megfeledkeznünk a családunkról sem, hiszen ők is igénylik a jelenlétünket és szeretnének velünk időt tölteni. Érdemes lehet akár ezt is beütemezni és felírni a napi terveink közé annak érdekében, hogy biztosan elég időt fordítsunk szeretteinkre.
Mozogjunk!
A családunk és a karrierünk mellett van még egy nagyon fontos tényező, amivel foglalkoznunk kell, ez pedig nem más, mint mi magunk és a testi-lelki egészségünk. Ha szeretünk sportolni, akkor lehetőség szerint minden napra iktassunk be legalább egy fél órát, amit testmozgással töltünk. Ez jót tesz mind mentális, mind pedig fizikai egészségünknek.
Összeegyeztetni a karriert és a családot tehát nem egyszerű feladat, ám megvalósításának sikere csak rajtunk és az alkalmazott praktikákon múlik. Illetve az sem elhanyagolható szempont természetesen, hogy közvetlen környezetünk kellően támogató és segítőkész legyen.
Forrás: Rackhost.hu