Októberi Diéta (és Fitnesz)

Szerző: Anyakanyar

Címke: , , , , , , ,




gabireka_feketefeherRepülnek a hónapok. Nemrég még a bikiniszezonra gondolva fontolgattuk, hogy melyek lesznek a leghasznosabb tippek a Diéta és Fitnesz magazinból, most meg már mindjárt a karácsonyra készülünk. Na jó, nem úgy, de egyébként azért sem árt, ha már ősszel is odafigyelünk magunkra, mert ilyenkor a kiskabátok, nagy pulóverek képesek jótékonyan elrejteni azt az egyáltalán nem szükséges pluszt, amelyet a rossz idő miatti vigasztalódás okán könnyedén összeszedünk. Nem is beszélve a várható évvégi traktákról. Szóval igenis fontos, hogy odafigyeljünk rá ősszel is, hogy mit eszünk és mennyit, na és persze, hogy mennyit mozgunk.

Habár most egy csodálatos tippet kapunk dietafitnesz_2013oktobermindjárt a magazin elején. Tésztadiéta! Gondoljunk csak az olaszokra, akik pastát esznek pastával, és mégsem jellemző rájuk a túlsúly. Na, ezt a mintát ajánlja figyelmünkbe a magazin írása is. Először is, nem mindegy, hogy milyen az a tészta, milyen az a szénhidrát. A teljes kiőrlésű, vagy durumtészta lassabban szívódik fel, rostban sokkal gazdagabb fehér társainál, így összetett szénhidrátnak minősül. Ráadásul az olaszok a tésztát sok zöldséggel, könnyű halakkal, húsokkal fogyasztják, tehát ha elvonatkoztatunk a nálunk szokásos bolognai-milánói-carbonara hármastól, rengeteg klassz variációban fogyaszthatjuk kedvenc ételünket, a tésztát. Választhatunk még rizstésztát, vagy szójatésztát is, ezek is kalóriában szegényebbek, akárcsak a durumtészta. Azért ne örüljünk nagyon, legfeljebb 6-8 dkg tészta engedélyezett egy étkezésnél, és kétszer ehetjük egy nap, mindenképpen fehérjével és zöldségfélékkel kombinálva.  A tészta laktat és az idegrendszerünket is kisimítja, tehát jobban fogjuk bírni a diétát. Két étkezés között pedig jöhetnek 100 kalóriás nassok. Mint például: 2 vékony szelet sárgadinnye, 1 szelet sonkával. 1 dl kefír, 1 paprikával. 4 szem dió. 1 narancs és 1 kiwi. 1 pohár natúr joghurt, 1 marék bogyós gyümölccsel. 1 főtt tojás félbevágva, zöldfűszerekkel megszórva. Két karika ananász. Hogy milyen jókat lehet enni diétázás közben, nem igaz? :-)

no a merlegenPersze kapunk egyéb jótanácsokat is. Például, hogy mit tegyünk, ha csüggedni kezdenénk, mert nem mozdul elég látványosan a mérleg nyelve a megfelelő irányba. Nem biztos, hogy a kilók számítanak. Ilyenkor érdemes elővenni a régi ruháinkat, és felpróbálni. A centik néha sokkal barátságosabbak velünk… És az is nagyon sokat számít, ha érezzük az energiát, amely az életmódváltásunkkal, az új étrenddel szabadul fel. Egészségesebbnek érezzük magunkat. Mi is írtunk már nektek az étel-intoleranciáról, mert ezt egy nagyon fontos és sokakat érintő problémának tartjuk. A Diéta és Fitnesz ehavi számában is olvashatunk egy összeállítást erről a témáról. Nagyon sokszor nem is tudjuk, hogy mitől vagyunk úgymond “nem jól”. Gyakran csak arra van szükség, hogy elkezdjünk tudatosabban étkezni, odafigyelni magunkra, hogy mely élelmiszerek elfogyasztása után jelentkezik a probléma, amely felszívódási zavarokat, puffadást, és további kellemetlen tüneteket okoz. Ha étkezési naplót vezetünk, akkor hamar rájöhetünk, hogy mi az, ami nem jó nekünk, és annak megfelelően étkezhetünk, vagy választhatunk akár diétát. Ne vegyétek félvállról ezeket a tüneteket, figyeljetek oda magatokra. Hiszen ahogy a régi mondás tartja: Az vagy, amit megeszel!

Abban is megerősíthet bennünket a lap, 078-079_DF_Anyakanyar_oktoberhogy legyünk elszántak és kitartóak. Tudjátok, amit 21 napon keresztül képesek vagyunk végigcsinálni, az szokásunkká válik. Ez egy fontos szabály! Legyen így az őszi szépségtervvel is, amelyhez remek tippeket kapunk a magazinban. Például, hogy miként védjük bőrünket a hűvösebb évszakban, hogyan óvjuk hajunkat, melyek legyenek az őszi sminkelés alapszabályai. Radírozzuk az arcunkat, sétáljunk mindennap, pihenjünk eleget és ha éppen úgy tartja kedvünk, vágassunk egy új frizurát vagy éppen fürödjünk tejben! Találunk a lapban 10 perces és 20 perces edzéstervet is, ha éppen csak ennyi jut, akkor se adjuk fel. A rengeteg hasznos és érdekes olvasnivaló mellett pedig remélhetőleg ezúttal sem ugorjátok át azt a két oldalt, amelyen az Anyakanyar rovata jelentkezik. Őszi egészségtippeket olvashattok, például hogy mi mindenre jó a gyömbér, miért szeretjük a fahéjat és a szegfűszeget, és persze ezúttal is “nevelünk”, méghozzá most az iskola a téma, tanulásról elmélkedünk a lap hasábjain.

Szóval e hónapban is Diéta és Fitnesz! Keressétek, szeressétek!

Puszi: Réka és Gabi