">

Az Instagram és lehetőségei




Ti végiggondoltátok már valaha, hogy mennyi időt töltötök el a neten? És a telefonotokon? A közösségi média böngészésével? Valószínűleg sokan megdöbbennénk, ha összesítenénk ezeket a lopott perceket, amelyekből hamar órák jönnének ki. A Facebook után az Instagram világa is sokakat beszippantott, mobillal a kezünkben kávézunk, ebédelünk, futtatjuk a kutyát vagy bicikliztetjük a gyereket, vadássza a szemünk a szépet és minden klassz élményről igyekszünk gyorsan Insta-kompatibilis, lájkvadász fotókat készíteni. De tudjuk-e igazából, hogy mire jó még ez a felület? 

Milyen lehetőségeket tartogat számunkra az Instagram?

Az elmúlt években folyamatosan növekvő népszerűségre tett szert az Instagram, amely fényképek és rövid videók megosztására szolgáló közösségi alkalmazás. Többszázmillió felhasználóval rendelkezik, amelyből egyre növekvő számban akadnak üzleti profilok is. Az alkalmazást 2012-ben vásárolta meg a Facebook és a népszerűsége azóta is töretlen. Ennek a népszerűségnek az egyik oka, hogy elsőként teremtette meg a lehetőségét annak, hogy a felhasználók az okostelefonjukkal megörökített képeket néhány filter segítségével pillanatok alatt feljavíthatják és azonnal meg is oszthatják. Ha már van egy jól működő weboldalunk, akkor is érdemes élni a lehetőséggel.

Magyarországon is milliós nagyságrendű felhasználó Instagramozik, és ez a szám folyamatosan növekszik. A magyar piac még nem aknázta ki az alkalmazásban rejlő lehetőségeket, így aki üzleti közösség építésre használja, könnyen versenyelőnyhöz juthat az Instagram feed tervező segítségével.

Hogyan kezdjünk hozzá?

Az alkalmazás többféle formátumot és megosztási lehetőséget kínál. A fotókat és videókat Story-ban és Feed-ben (hírfolyamban) is megoszthatjuk. A Stories tartalma csupán 24 óráig látható. A bevezetése jelentősen növelte az app népszerűségét. A statisztikák szerint a diákkorúnak számító 25 év alatti korosztály naponta több mint fél órát tölt el az Instán, de az idősebb korosztály is minimum 20 percet szán a fotók és a videók nézegetésére. A feltöltött videó többféle lehet: élő, előre elkészített, ismétlődő, csak a kreativitásunk szab határt.

Miért érdemes használnunk?

Az Instagramon nagy a lájkolási arány és még kevesebb a reklámzaj, így több figyelmet kaphat a termékünk vagy szolgáltatásunk. Rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt magában az üzletünk népszerűsítése szempontjából. Hazánkban még éppen terjedőben van az üzleti célokra való használata, ezért a legjobb alkalom most elkezdeni itt népszerűsíteni a szolgáltatásainkat vagy termékeinket.

A legfontosabb tudnivalók

Fontos, hogy rendszeresen és minőségi tartalmat posztoljunk, ha lehet minél többféle formátumban, hogy fenntartsuk a követőink érdeklődését. Figyeljünk a harmóniára, a képek összhangjára és a minőségére, mert az alapján fogják eldönteni a leendő követőink, hogy valóban akarnak-e követni. Tervezzük meg előre milyen hashtageket fogunk használni, hogy bekerülhessünk a legnépszerűbb posztok közé. Ahhoz, hogy a követők mindig kapjanak új érdekes csemegét, ajánlott kihasználni a Stories funkciót is. Itt szerepelhetnek az aktualitások, akciók, érdekességek, amelyeket a Story funkció segítségével sok emberhez tudunk eljuttatni. Akár hirdetéseket is használhatunk az üzletünk népszerűségének növelésére.