Digitálisan megfogni a páciensek kezét, végig vezetni őket a panaszok felmerülésétől azok megoldásáig, a lehető leggyorsabb és legrövidebb úton – ez a titka a február óta piacon lévő T-DOC hibrid egészség platformnak. Az ötlet egy háziorvos fejéből pattant ki, aki sok évnyi telefonos orvosi ügyeleti tapasztalattal a háta mögött azt szerette volna megelőzni, hogy az emberek az internetet kutatva „diagnosztizálják” magukat. Olyan online platformot indított, ahol az azonnali telefonos orvosi ügyelettől, a szakorvosi másodvéleményen át az orvos-beteg találkozóig minden elérhető.
Nem a koronavírus-járvány, hanem a gyors, könnyen elérhető szakorvosi segítség igénye szülte a digitális egészség platform ötletét – árulta el Dr. Rezessy Bálint, a T-DOC Service Kft. ügyvezetője és orvosszakmai igazgatója a platform létrejöttének hátterét. Az alapgondolat mellett a T-DOC fejlesztésekor sok olyan kényelmi szolgáltatás tevődött ehhez, amelyek mind azt segítik, hogy minél hamarabb választ kapjunk a kérdéseinkre, legyen ez szakorvosi másodvélemény egy műtét előtt vagy gyors telefonos orvosi segítség akár hétvégén is.
Személyre szabott információk
– Sokszor találkoztam olyan páciensekkel, akik az interneten kezdtek el kutatgatni, hogy mi is húzódhat meg panaszaik hátterében. Az ott talált eredmények alapján szinte csak egy megerősítő diagnózisra akartak hozzám fordulni. A tájékozódással persze nincs is semmi gond, sőt… ám az is szükséges, hogy az objektív tények is nyitott fülekre találjanak, elfogadják a betegek azt is, amit az orvos állapít meg. A T-DOC egyik kiemelt célja, hogy ne a böngészőben talált, sok esetben megtévesztő vagy fals információkból tájékozódjanak, hanem személyre szabottan, szakembertől hallják a tényeket – fejtette ki Dr. Rezessy Bálint.
Rengeteg embernek segítettek már az elmúlt hónapokban, erre jó példa lehet az a páciens is, aki erős hasi fájdalommal kereste fel őket a telefonos ügyeleten. A kikérdezés alapján minden jel arra mutatott, hogy akut problémáról van szó, így azt tanácsolták neki, ne húzza-halassza a vizitet, azonnal forduljon a legközelebbi sebészethez, hiszen ilyen jellegű panasszal beutaló nélkül sem fogják „elhajtani”. Így is lett: mint kiderült, vakbélgyulladás okozta az erős hasfájást, és műteni kellett.
A T-DOC kollégái tehát útbaigazítást tudnak adni arról, hogy adott esetben mennyire nagy a baj: akut problémáról vagy halasztható dologról beszélünk. Ebben belső szakmai protokolljuk segíti őket, vannak a kikérdezésnek olyan sarokpontjai, amelyeknél tudják, mi lesz a következő lépés.
Pótolták a hiányzó betegút irányítási rendszert
Tény, hogy a fizikai vizsgálatot igénylő vizitek nem kiválthatóak telemedicinával, illetve digitális egészség platformmal. Ám számos olyan szolgáltatás létezik, amelyet virtuálisan is igénybe tudunk venni, és segíthet egészségünk megőrzésében, javításában, méghozzá költség- és időhatékony módon. Az egészségügy labirintusában könnyű elveszni, s ebben igyekszik egyenes utat biztosítani a T-DOC.
– Úgy látjuk, hogy a hazai egészségügyi rendszerből hiányzik egy betegút irányítási rendszer, és sok esetben hetek telnek el, mire az ember bejut egy vizsgálatra. Mi az év minden napján, hétvégén és ünnepnapokon is, 12 órában telefonos orvosi ügyeletet biztosítunk, valamint egészségügyi hotline várja mindazok hívását, akik gyorsan szeretnének orvossal konzultálni, vagy szeretnének iránymutatást kapni arról, hogy merre induljanak el egészségügyi problémájukkal. Szolgáltatásaink között szerepel még az üzenetküldő platformon alapuló orvosi chat és másodvélemény/távkonzultáció, valamint a mára már jól ismert orvosi videó konzultáció is. Ahogy látjuk az esetszámok növekedését, úgy folyamatosan bővítjük a kapacitásainkat. Sőt, a szolgáltatásainkat nemcsak egyesével, hanem havi előfizetés keretein belül is igénybe lehet venni, mint például egy streaming szolgáltató esetében – mesélt a sokszínű szolgáltatási palettáról Tobákos Ferenc, az operatív ügyekért felelős ügyvezető.
Újabb kihívások az első hónapok sikerei után
„Szakterület választó” néven egy könnyedén használható időpont foglalási rendszert is üzemelnek, hiszen vannak olyan esetek, amikor a digitális vonal már nem elegendő. A személyes vizitre szóló időpontfoglalással képesek lefedni a teljes betegutat, ugyanis vannak partnerintézményeik, ahová tovább irányíthatják a pácienseket. – Jelenleg Budapesten, Budaörsön és Debrecenben van stratégiai partnerünk, de a célunk az, hogy országos lefedettségünk legyen, ezért folyamatosan tárgyalunk további intézményekkel is – osztotta meg velünk Tobákos Ferenc.
Dr. Rezessy Bálint hozzátette: „az egyik legfontosabb célunk, hogy a minket megkereső pácienseknek a lakhelyükhöz legközelebb lévő intézménybe legyen lehetőségük bemenni”. A T-DOC csapata ehhez létrehozott egy úgynevezett országos ügyeletkeresőt is, ami mindenki számára ingyenesen elérhető. – Lehetséges, hogy időközben változnak az ügyeletek adatai/elérhetőségei, így ezen a téren a közösség erejében bízunk, és a felhasználóinkkal közösen szeretnénk frissíteni ezt az adatbázist – fűzte hozzá Tobákos Ferenc.
Az orvosi és páciensi oldalról érkező visszajelzések alapján folyamatos finomhangoló munkát végez a T-DOC csapata, s emellett újabb kihívásokat is feltűztek zászlójukra. Az egyik ilyen a magán egészségügyi intézményeknek kínált szolgáltatásuk, amely során a pre- és postoperatív folyamatokban nyújtanak esetmenedzseri segítséget. A másik izgalmas terület pedig a magáncégek megcélzása: amikor egy vállalat HR-es kollégái egészséggel kapcsolatos béren kívüli juttatásban gondolkodnak, akkor a T-DOC havi előfizetése jusson az eszükbe. Ez többek között növelheti a munkavállalók lojalitását, hiszen az egészség 2021-re mindenkinél elsődlegessé vált.